اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیستان و بلوچستان

در دهه فجر صورت می‌گیرد

برگزاری 87 برنامه فرهنگی، ورزشی، جشن و پرسش‌ و پاسخ در سیستان و بلوچستان

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: 87 برنامه فرهنگی، ورزشی، جشن و پرسش‌ و پاسخ در دهه مبارک فجر در مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

برگزاری 87 برنامه فرهنگی، ورزشی، جشن و پرسش‌ و پاسخ در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام مهدی پودینه ظهر امروز در نشست مطبوعاتی کارگروه مساجد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با خبرنگاران اظهار کرد:کمیته مساجد متولی برگزاری جشن‌ها و آیین های است که به مناسبت دهه فجر در مساجد برگزار می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان  افزود: ۴۰سال از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد که نشان دهنده آن است که انقلاب ما به بلوغ لازم و پختگی رسیده است از آن طرف هم دشمن هم روی این موضوع برنامه‌ریزی کرده تا ضربه سختی به انقلاب بزند، رییس جمهور امریکا هم اعلام کرد که  تحریم های بی سابقه اعمال می‌شود تا جمهوری اسلامی به چهل سالگی نرسد.

پودینه بیان کرد: در خصوص برنامه ای ایام الله دهه فجر باید اعلام کنیم که نزدیک به ۸۷عنوان برنامه در نظر گرفته شده که شامل جشن‌ها جلسات پرسش و پاسخ برنامه‌های ورزشی و هنری است.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مراسم محوری ما برگزاری مسابقه استانی مدهامتان است که ۲۵بهمن ماه با حضور ۱۶۰۰ شرکت کننده اعم از شیعه و سنی در رشته های مختلف روخوانی، حفظ، تفسیر و ...در شهر زاهدان برگزار خواهد شد،البته بنا بر این است که این دوره رشته هنری با موضوع نقاشی به این مسابقات اضافه شود.

وی بیان کرد: برنامه بعدی ما برگزاری نشست شعر با حضور شاعران قبل انقلاب و شاعران بعد از انقلاب است و تجلیل  از  ۸ هنرمند برتر انقلابی و مسجدی، برنامه بزرگ و اصلی ما اجرای سرود انقلابی ۲۰۰۰نفری است که به صورت هماهنگ و هم زمان در پنج نقطه استان و سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پودینه افزود: همچنین کاروان توزیع تجهیزات با ارزشی بالغ بر ۲/۵میلیارد ریال بین مساجد از عمده برنامه های ما در ایام الله دهه فجر خواهد بود، یکی دیگر از مهم‌ترین  برنامه‌های ما برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در شهرهای استان است که مسؤولان استانی و شهری فراخور نیازی که قبلا مساجد به ما اعلام کرده‌اند حضور پیدا میکنند ‌مشکلات و درد دل های مردم را میشنوند، در این راستا در شهر زاهدان ۱۰ مسجد برای برگزاری این جلسات پیش بینی شده که ۵مسجد از برادران اهل سنت و ۵مسجد هم از برادران اهل تشییع است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول