اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

«قندپهلو» با بخش‌های جدید می‌آید/ «احمد عربانی» مهمان ویژه قسمت اول

سری جدید برنامه تلویزیونی «قندپهلو» با افزودن بخش‌های جدید روی آنتن خواهد رفت.

«قندپهلو» با بخش‌های جدید می‌آید/ «احمد عربانی» مهمان ویژه قسمت اول

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه فصل جدید برنامه قندپهلو با حضور مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش، خلجی مدیر گروه مهارت های عمومی و تخصصی شبکه، احمد عربانی کاریکاتوریست و همچنین عوامل این برنامه همچون امیر قمیشی و میثم تربتی تهیه کنندگان، رضا رفیع مجری، ناصر فیض، شهرام شکیبا داور و مسعود خادم آهنگساز و خواننده از جمله حاضران این نشست بودند.

آیین رونمایی از افتتاحیه فصل جدید برنامه در منزل ابوالفضل زرویی نصراباد برگزار شد.

**افزودن بخش زرویی‌خوانی

امیر قمیشی تهیه کننده قندپهلو عنوان کرد: استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد حقی بر خانواده طنز مکتوب ایران داشته است که برنامه قندپهلو هم یکی از اعضای این خانواده است.

وی ادامه داد: به مناسبت درگذشت نصراباد بخش جدیدی با نام «زرویی خوانی» داریم که امروز جمعه پنجم بهمن در منزل وی ضبط می‌شود.

قمیشی همچنین با اشاره به حضور احمد عربانی در افتتاحیه قندپهلو تصریح کرد: مهمان ویژه امروز احمد عربانی است که از پیشکسوت‌های حوزه طنز و کاریکاتور است او یادگار ماندگار جلدهای خاطره انگیز گل آقا است. همچنین مسعود خادم آهنگساز و خواننده ثابت قندپهلو نیز ما را همراهی می‌کند.

**افتخار داریم که سری هشتم برنامه را با نام امام رضا (ع) آغاز کنیم

مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش نیز در این مراسم افتتاحیه تصریح کرد: خوشحالم در آغاز هشتمین فصل از برنامه قندپهلو هستیم. 
وی با تاکید بر ادبیات ادامه داد: ادبیات فارسی همه جان و اندیشه ماست و زنده بودن و زندگی ما به همین ادبیات فارسی بستگی دارد. خواندن و نوشتن امر مقدسی است و این زبان ریشه های کهنی دارد بنابراین هرجا به ادبیات فارسی توجه کنیم به خودمان و پیشینه و هویتمان توجه کرده‌ایم. 

وی تصریح کرد: افتخار داریم که سری هشتم برنامه را با نام امام رضا (ع) آغاز کنیم. این فصل می‌تواند حرف‌های جدیدی داشته باشد. باید دانشجویان و جوانان را بیشتر جذب کنیم و حتی سراغ حوزه‌های فارسی زبان برویم به طور مثال ما با موسسه اکو تعاملات خوبی داریم و می توانیم فارسی زبانان و حتی نوآموزان زبان فارسی را هم مورد توجه قرار دهیم کسانی که امروز در شهرهای کشور در حال فراگیری زبان فارسی هستند.  

** برنامه توسط خود شبکه حمایت می‌شود

مهدی خلجی در ادامه این مراسم اظهار کرد: این برنامه جزو برنامه های فاخر شبکه است و قرار است در فصل جدید از نگاهی جدید برخوردار شود. 

ممکن است گویش فارسی گویش بسیاری از مناطق فارسی زبان نباشد اما برای بسیاری از آنها، این پیوست های فرهنگی و زبانی می تواند ارزشمند باشد. 

 

احمدی افزادی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره پشتوانه مالی برنامه توضیح داد: باید حمایت ویژه‌ای از برنامه داشته باشیم و قطعا هم سازمان و هم شبکه از برنامه حمایت می‌کنند.

قمیشی در بخش دیگر به حضور احمد عربانی در برنامه اشاره و اظهار کرد: ما علاوه بر توجه به ظرایف شفاهی وی درباره حضور اسپانسر در این برنامه گفت: برنامه توسط خود شبکه حمایت می‌شود اما اگر حامی مالی هم وجود داشته باشد چارچوب و محتوای برنامه عوض نخواهد شد و سنگ بنای آن تغییر نخواهد کرد. 

از جنس دیگر از طنز کمک می گیریم. پیش از این تیم نویسنده کاریکاتوری را انتخاب می کردند که نمایش داده می‌شد و شرکت کنندگان درباره آن بداهه پردازی می کردند و این بار استاد عربانی کاریکاتوریست پیشکسوت در استودیو حضور دارد و از ایشان برای طراحی های کاریکاتور استفاده می شود. 

قمیشی همچنین درباره بهره گیری از شبکه‌های اجتماعی گفت: قطعا در این فصل به رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان رسانه های مکمل نگاه می‌کنیم.

افزادی نیز درباره اهمیت شبکه های اجتماعی تصریح کرد: امروز کوچک سازی و کوچک گرا بودن یکی از ویژگی های برنامه سازی است که  باید سمت آیتم‌های کوتاه رفت.

ناصر فیض در ادامه این مراسم عنوان کرد: توجه به آموزش و جدی گرفتن آن خیلی مهم است و می توان نوید داد برنامه با گرایش به اموزش زبان فارسی و جا انداختن تعریف طنز متفاوت تر خواهد شد.

رضا رفیع نیز اظهارداشت: امیدوارم برنامه با پشتوانه مالی خوبی انجام شود تا تغییر آیتم ها به راحتی انجام شود.

قمیشی همچنین در منزل زرویی نصرآباد یادآور شد: این دوره از قندپهلو به روح  ابوالفضل زرویی نصرآباد و حسین محب اهری تقدیم می شود و امیدواریم دعای خیر او بدرقه راه قندپهلوی هشتم باشد.

رفیع نیز بیان کرد: اینجا خانه طنز ایران است ما در خانه ای جمع شده ایم که صاحبش امروز حضور ندارد اما نام او همیشه به عنوان پشتوانه علمی قندپهلو با ما هست. 

شهرام شکیبا در سخنان کوتاهی درباره زرویی عنوان کرد: یکی از ویژگی های کار او این بود که خانواده اش نیز با او همکاری داشتند. ارتباط را با اعضای خانواده حفظ کرده بود و اثاری را همراه با آنها نگاشته بود. احمد عربانی نیز عنوان داشت: زرویی نصرآباد بسیار پرکار بود و طنازی هایش اقای صابری را میخنداند. او شدیدا فعال مهربان و انسان بود و به دلیل سوابق اخلاقی اش مورد توجه افراد بسیاری بود و امروز خیلی متاسفم که او را نداریم. 

ناصر فیض نیز عنوان کرد: زرویی اولین شب شعر طنز را برگزار کرد و طنزپرداران را از نوعی پراکندگی درآورد و خیلی از طنزنویسان از همین شب شعرها برخاستند. 

در پایان این مراسم بخشی از آیتم زرویی خوانی در منزل زرویی نصرآباد توسط شهرام شکیبا ضبط شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول