اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیده‌بان حقوق بشر:

عربستان باید به ناظران بین‌المللی اجازه دیدار با زندانیان را بدهد

دیده‌بان حقوق بشر با بی‌اعتبار خواندن تحقیقات سعودی‌ها درباره نحوه برخورد با زندانیان سیاسی، گفت که مقامات این کشور باید به ناظران بین‌المللی مستقل اجازه ورود به این کشور را بدهند تا با زندانیان دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

عربستان باید به ناظران بین‌المللی اجازه دیدار با زندانیان را بدهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان «دیده‌بان حقوق بشر» دیروز پنجشنبه اعلام کرده بود که عربستان سعودی باید با درخواست این سازمان برای اعزام ناظران بین‌المللی مستقل به این کشور موافقت کند تا ناظران از نزدیک با زندانیانی که در داخل زندان‌های سعودی در معرض شکنجه قرار می‌گیرند، دیدار کنند.

«مایکل پیج» معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص گفت که «تحقیقات داخلی سعودی‌ها به کشف حقیقت ماجرای برخورد با زندانیان از جمله شخصیت‌ها شاخص این کشور منجر نخواهد شد.»

وی افزود: اگر مقامات سعودی واقعا می‌خواهند به حقیقت آنچه را که در داخل زندان‌های این کشور روی می‌دهد، پی ببرند، باید به ناظران بین‌المللی مستقل اجازه دیدار با زندانیان را بدهند.

مسئول این نهاد حقوق بشری در ادامه اظهار داشت، «تحقیقاتی که خود مسئولان سعودی در این باره انجام می‌دهند، مستقل نیست و اعتباری ندارد.»

کمیته اعضای پارلمان انگلیس و وکلای بین‌المللی در تاریخ دوم ژانویه سال ۲۰۱۹ از مقامات سعودی درخواست سفر به کشورشان برای دیدار با فعالان بازداشت‌شده را کرده بودند، اما سعودی‌ها هنوز پاسخی به آن نداده‌اند.

دادستان سعودی هم در تاریخ ۱۳ ژانویه سال جاری میلادی دستور آغاز تحقیقات درباره ادعای شکنجه فعالان حقوقی را داده بود تا گزارش مربوط به آن نیز مستقیما در اختیار شاه سعودی قرار بگیرد.

بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری بارها از سرکوب آزادی بیان، اعدام و زندانی کردن فعالان حقوق بشری در عربستان انتقاد کرده‌اند. به اذعان این سازمان‌ها، رژیم سعودی یکی از اصلی‌ترین ناقضان حقوق بشر در جهان است.

در دو سال گذشته به ویژه بعد از انتصاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولی‌عهد سعودی، ده‌ها نفر از بازرگانان، شاهزادگان و علمای این کشور دستگیر و در داخل زندان‌ها شکنجه شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول