اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورمطرح کرد

کاهش جمعیت روستایی ایران به 26 درصد/ توسعه نامتوازن عامل مهاجرت به شهر‌ها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: اواخر دهه پنجاه، جمعیت روستایی کشور ۷۰ درصد بود ولی اکنون این رقم به ۲۶ درصد کاهش‌یافته که طبق بررسی‌های انجام‌شده یکی از مهم‌ترین‌ دلایل آن توسعه نامتوازن است.

کاهش جمعیت روستایی ایران به 26 درصد/ توسعه نامتوازن عامل مهاجرت به شهر‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد امید در کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: با توجه به این‌که نسبت جمعیت روستایی این استان بالا بوده و در بسیاری از زیرساخت‌های توسعه نیز عقب است، بدون شک سهم خراسان شمالی از اعتبارات را ویژه خواهیم دید.

وی بر استفاده بهینه از تسهیلات روستایی تأکید کرد و افزود: خراسان شمالی باید از این فرصت تخصیص اعتبار بیشترین استفاده را داشته باشد البته ما نیز در بسیاری شاخص‌ها کمک می‌کنیم. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به این‌که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: آنچه مسلم است، این‌که در روستاهای کشور اقدامات اساسی و زیربنایی خوبی انجام‌شده که متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و حتی آمارها نشان می‌دهد در شاخص‌هایی همچون گازرسانی، برق‌رسانی، آموزش و بهداشت از میانگین کشورهای توسعه‌یافته هم جلوتر هستیم. 

وی افزود: نهضت همه‌جانبه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های روستاها شکل‌گرفته و حتی در زمان جنگ نیز توجه ویژه‌ای به روستاها می‌شد.

امید تصریح کرد: اواخر دهه پنجاه جمعیت روستایی کشور ۷۰ درصد بود ولی اکنون این رقم به ۲۶ درصد کاهش‌یافته که طبق بررسی‌های انجام‌شده یکی از مهم‌ترین دلایل این کاهش جمعیت در روستاها، توسعه نامتوازن ذکر می‌شود.

وی دلیل توسعه نامتوازن را نبود اشتغال برای جوانان روستایی ذکر کرد و گفت: یکی از خدمات بسیار خوب مجلس، تخصیص اعتبار برای اشتغال روستایی بود که امیدواریم مشکلات هم سریع‌تر حل شود.

امید خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شد که با توجه به تغییرات نرخ ارز، این رقم به ۱۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و علاوه بر اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان در مرحله اول،  ۷۵۰۰ میلیارد تومان دیگر هم دیروز به بانک‌های عامل ابلاغ شد و مابقی نیز تا پایان سال جذب خواهد شد. وی اظهار داشت: سقف تسهیلات اشتغال روستایی برداشته شد و اختیارات بیشتری در اختیار استان‌ها قرار گرفت که امیدواریم استان‌ها از این فرصت استفاده کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ارتباط با بحث تضامین در جذب تسهیلات روستایی نیز گفت: بحث تضامین در قانون تسهیل شده و اگر سخت‌گیری هم در این حوزه وجود دارد، خود استان‌ها مقصر هستند زیرا این مشکل قابل‌حل است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول