اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

/اختصاصی فارس/

جزئیات نشست غیرانتخاباتی جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا/ همفکری با احزاب برای تعامل‌های بعدی

نظرخواهی از احزاب در مورد اساسنامه جدید جامعه روحانیت، همفکری برای تعاملات بعدی، تاکید بر مسائل فرهنگی و عدم پدرسالاری مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در جلسه صبح امروز جامعه روحانیت با احزاب اصولگرا بود.

جزئیات نشست غیرانتخاباتی جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا/ همفکری با احزاب برای تعامل‌های بعدی

محمد جواد عامری دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات جلسه صبح امروز (پنج‌شنبه) جامعه روحانیت مبارز با احزاب اصولگرا اظهار داشت: در این جلسه جامعه روحانیت اعلام کرد که در دو مرحله اساسنامه خود را تغییر داده است. اولین بار سال ۵۶ این اساسنامه تدوین شد و سپس در سال ۸۵ و بعد با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی، نسبت به اصلاح آن ضرورت احساس و به همین دلیل در آن تغییراتی اعمال شد.

وی با بیان اینکه در آن جلسه اساسنامه را تقدیم احزاب اصولگرا کردند، گفت: مقرر شد احزاب نکات خود را در مورد اساسنامه جدید جامعه روحانیت به صورت مکتوب به آنها بدهند.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: این جلسه بیشتر جنبه همفکری با احزاب برای تعاملات بعدی بود که بتوانند در عرصه‌های مختلف وارد شوند.

عامری ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که جامعه روحانیت به مسائل فرهنگی و اجتماعی توجه بیشتری خواهد داشت و این جزء دغدغه‌های جامعه روحانیت مبارز است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اعضای جامعه روحانیت در این جلسه تأکید کردند که قیم‌مابی و پدرسالاری احزاب را نداریم و می‌خواهیم تعامل خوبی با مردم و احزاب داشته باشیم، گفت: تأکید بر این بود که اینکه بعضی‌ها می‌گویند جامعه روحانیت مبارز می‌خواهد از دید بالا با مردم صحبت کند، اینگونه نیست و ما می‌خواهیم هرکسی که برای انقلاب، اسلام و مردم کار می‌کند کمکش کنیم.

عامری با بیان اینکه این جلسه به دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی برگزار شد،‌گفت: در این جلسه هیچ بحثی در خصوص مسائل انتخاباتی انجام نشد.

به گزارش فارس، روابط عمومی جامعه روحانیت مبارز نیز در این خصوص گفته است: در ابتدای این جلسه حجت الاسلام موسی پور مسئول کمیته تشکیلات جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به پیشینه و سابقه فعالیت جامعه روحانیت مبارز به تبیین اهداف این نشست مبتنی بر ارائه گزارش تحولات جدید این نهاد و دعوت به همگرائی بیشتر نیروهای ارزشی پرداخت.


در ادامه آیت الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز کشور با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و بیان وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، به ضرورت امربه معروف و نهی از منکر در حوزه ی فعالیت های سیاسی تأکید کرد و افزود این مهم در قالب فعالیت تشکیلاتی و کارجمعی از سوی نیروهای دلسوز و انقلابی محقق خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز کشور تحولات جدید و رویکرد جامعه روحانیت  را تشریح کرد و افزود، جهت گیری جدید این نهاد بر اساس همگرائی، توسعه فعالیت های دینی و اجتماعی و گسترش و تعمیق ارتباطات با اقشار مختلف مردم و پیگیری جدی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خواهد بود.

وی ادامه داد، پس از گذشت بیش از 4 دهه از فعالیت جامعه روحانیت مبارز، امروز فرصت مناسبی برای بازنگری و ارزیابی مسیر پیموده شده فراهم گشته است که در اساسنامه جدید مورد توجه قرار گرفته است.

در پایان جلسه دبیران کل، مسئولین تشکل ها و گروه های دعوت شده ضمن استقبال از حرکت و اقدامات اخیر جامعه روحانیت مبارز کشور به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و ارائه پیشنهادات پرداختند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول