اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابداع‌کننده سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کشور:

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در 215 شهر در حال انجام است

ابداع‌کننده سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کشور گفت: سه‌شنبه‌های بدون خودرو در 215 شهر کشور در حال انجام است و در سطح کشور 915 کیلومتر مسیر باند و مسیر دوچرخه ساخته‌شده است.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در 215 شهر در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، کوروش بختیاری در مراسم همایش هوایی پاک که در شهرستان ورامین، اظهار داشت: سه‌شنبه‌های بدون خودرو از شهرستان ورامین شروع شد و این طرح دغدغه مردمی بود که جهت هوای پاک است.

وی گفت: کشورهای توسعه‌یافته ازجمله هلند به ازای هر نفر یک و نیم دوچرخه بوده و در کشور ما ترویج یک خودرو بوده است.

ابداع‌کننده سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کشور افزود: در کشورهای اروپایی مسیر تردد دوچرخه‌ها و عابر پیاده را افزایش دادند، ولی در کشور ما اقدام به ساخت اتوبان کردیم که این امر باعث افزایش خودرو می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: باید در جهت سلامت شهروندان تلاش کنیم، به‌سلامتی شهروندان ارزش قائل شویم چراکه می‌توان با کاهش آلودگی کمک شایانی به‌سلامت و محیط‌زیست می‌کنند.

وی بیان داشت: این مراسم‌ها به‌صورت ngo است و باید از این سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت کنیم و این حمایت‌ها با حضور در مراسم‌ها است.

ابداع‌کننده سه‌شنبه‌های بدون خودرو در کشور اظهارک رد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو یک بهانه است برای کمک به محیط‌زیست چراکه می‌توانیم جامعه را به سمت نشاط بیشتر و تحرک واداشت.

بختیاری تأکید کرد: سه‌شنبه‌های بدون خودرو در ۲۱۵ شهر کشور در حال انجام است و در سطح کشور ۹۱۵ کیلومتر مسیر باند و مسیر دوچرخه ساخته‌شده است.

این مسؤول گفت: باید در جهت  گسترش طرح سه‌شنبه بدون خودرو تلاش کنیم و در این طرح مسوولان زیادی عضو هستند که ازجمله آن شهردار تهران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منتظر منجی نباید باشیم، باید برای نجات خود و جامعه تلاش کنیم و هر شهروندان می‌تواند در حفظ محیط‌زیست نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است، شهرهای اراک، تهران، تبریز و اصفهان در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو فعال شدند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول