اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور:

۱۱۰ هزار خیر در مجمع خیرین سلامت کشور ساماندهی شدند

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: ۱۱۰ هزار خیر در طول دهه گذشته در مجمع خیرین سلامت کشور ساماندهی شدند.

۱۱۰ هزار خیر در مجمع خیرین سلامت کشور ساماندهی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل غنیان صبح امروز در حاشیه سفر خود به استان بوشهر اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت یکی از بازوان محکم برای ارتقای سلامت در جامعه است.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور با بیان اینکه خوشبختانه وزارت بهداشت در چند سال اخیر در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی عملکرد بسیار خوبی ارائه کرده تصریح کرد: تلاش مجمع خیرین برای روند رو به رشد حضور خیرین در حوزه سلامت است در همین راستا در سال‌های اخیر در بحث سخت‌افزاری مثل ساخت و تجهیزات ساختمان‌های بهداشتی و درمانی در کنار وزارت بهداشت برای رفع کمبودها بوده‌ایم.

بیش از ۶ هزار میلیارد تومان عملکرد مجمع خیرین در سال ۹۶ بوده است

وی گفت: خیرین حوزه سلامت در پراکندگی جغرافیایی ۳۰۰ نقطه کشور حضور دارند که تا پایان سال ۹۶ بیش از ۶ هزار میلیارد تومان عملکرد مجمع خیرین بوده است و تا پایان سال ۹۷ نیز پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار میلیارد تومان خیرین در حوزه سلامت هزینه کنند.

غنیان افزود: البته ما در روند سال جاری و سال‌های آینده حضور در عرصه پژوهش نیز خواهیم داشت که بتوانیم خیرین را تشویق کنیم در این حوزه نیز فعالیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی متعدد که ساخته می‌شود نیازمند نیروی تخصصی است که تأمین آن بر عهده وزارت متبوع است برای تربیت بهتر و آرامش نیاز به سرپناه است که با توجه به کمبود خوابگاه‌های دانشجویی، نبود فضای استاندارد کافی تلاش ما این است که خیرین را به ورود به عرصه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تشویق کنیم.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: انتظار می‌رود خیر که با تمام وجود در عرصه سلامت حضور پیدا می‌کند موانع جلوی روی آن باید برطرف شود و یک سری ابزارهای تشویقی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

غنیان بیان کرد: اگر قرار است تجهیزات پزشکی اهدا یا وارد کنیم حداقل برای این موضوع بخش مربوطه ارز مرجع را برای ورود تجهیزات خریداری در اختیار مجمع خیرین سلامت قرار دهد.

وی تصریح کرد: نیازهای تشخیصی که قرار است به کشور وارد کنیم باید با ارز مرجع باشد که در توان خیر نیز باشد.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: متأسفانه مصوبه‌ای که توسط تعدادی از وزرا و مجمع خیرین امضا شده است به دستگاه اصلی برای تشویق مالیاتی ابلاغ نشده است و این باعث شده نتوانیم از این ابزار تشویقی برای خیرین استفاده کنیم.

غنیان افزود: اگر دولت در بخشودگی مالیاتی و طرح‌های تشویقی مالیاتی به کمک خیرین بیاید می‌تواند کمک شایانی به حضور پررنگ‌تر خیرین به عرصه سلامت کند.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه اعتمادسازی در جامعه فراهم شود تا خیران بیشتری در این حوزه جذب شوند بیان کرد: خیران با نیت خالص و نگاه ژرف و عمیق به حوزه سلامت کشور پی می‌برند و از مال و ثروتشان در این راه دریغ نمی‌کنند.

معاون امور استان‌های مجمع خیرین کشور گفت: استان بوشهر از جمله استان‌هایی بوده است که زیرساخت‌های آن در عرصه‌های مختلف پیشرفت خوبی داشته است و هم‌زمان با سرمایه‌گذاری خوبی که دولت در عرصه سلامت کرده است خیرین نیز در این عرصه حضور خوبی داشته‌اند.

غنیان اظهار داشت: بر اساس آمار بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از پروژه‌های عرصه سلامت استان توسط خیرین در حال احداث یا تکمیل است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول