اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفیر ایران در قرقیزستان:

تعامل با اتحادیه اوراسیا دارای جایگاهی ویژه‌ در سیاست خارجی ایران است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا توانسته خود را به عنوان عامل وحدت کشورهای منطقه معرفی کند و تعامل با این اتحادیه دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران است.

تعامل با اتحادیه اوراسیا دارای جایگاهی ویژه‌ در سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «علی مجتبی روزبهانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در حاشیه نشست انجمن اقتصادی با موضوع «اوراسیا، راه‌های توسعه بازرگانی» در شهر «بیشکک» اظهار داشت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا توانست خود را به عنوان عامل وحدت کشورهای منطقه معرفی کند.

وی تصریح کرد: از تأسیس اتحادیه مذکور تنها 3 سال گذشته و در این مدت این سازمان بین‌المللی توانست خود را به عنوان عامل وحدت کشورهای عضو و شرکای خارجی معرفی کند.

این مقام خاطر نشان کرد: تعامل با اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجه ایران است و همکاری با کشورهای این منطقه برای «تهران» در فرایند همگرایی همسایگان از جمله نزدیکی ایران و قرقیزستان بسیار معنادار می‌باشد.

روزبهانی گفت: با توجه به اینکه ایران دارای تجربه و دستاوردهای قابل توجهی در زمینه‌های انرژی و فن‌آوری‌های نوین است، می‌توان گفت چشم‌اندازهای سودمندی برای توسعه همکاری با اعضای اتحادیه اوراسیا در بخش‌های اشاره شده وجود دارد.

وی افزود: فعالیت نمایشگاه محصولات صنعتی ایران در بیشکک که در آن بیش از 300 محصولات ایرانی به نمایش گذاشته شد، یکی از نمادهای درخشان آن است.

روزبهانی تصریح کرد: امضای قرارداد مشارکت ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در بخش صادرات و واردات نیز یکی از دستاوردهای قابل توجه در زمینه تجاری و اقتصادی می‌باشد که طبق این سند فرصت‌ها برای ترانزیت آزاد کالا از طریق بندرهای ایرانی از جمله «چابهار» فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول