اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

اعتراض دانش‌آموزان کوهپایه‌ای به سیلیس

داستان آلودگی هوا به شهرهای کوچک رسید

دانش آموزان ابتدایی شهر کوهپایه به مناسبت هفته هوای پاک راهپیمایی انجام دادند، پلاکارد­هایی که دانش آموزان نوشته بودند اما خبر از دغدغه‌های این شهر خبر می‌داد.

داستان آلودگی هوا به شهرهای کوچک رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، تفکر صنعتی شدن علی رغم مزایایی که دارد، سکه‌ای دو رو است که روی دیگرش دلنشین نیست و ابر سیاهی بر دل‌های سپید مردم منطقه می‌نشاند.

بخش کوهپایه که آب را از رشته قنات‌ها و از دل زمین می‌گیرد از دیر باز هوای خوبش و محصولات کشاورزیش زبان زد بوده است که البته از وقتی سه شهرک صنعتی با کارخانه‌های متفاوت و البته آلاینده در پیرامون آن جا خوش کرده‌اند دیگر حال و هوای هوایش خوش نیست.

آمارهای نازایی و سقط جنین در سجزی که از نظر شهروندان تحت تاثیر آلایندگی است 

شهر سجزی در آلایندگی طلایه‌دار بخش کوهپایه است؛ کمتر کسی از مشکلات زیست‌محیطی آن چیزی نشنیده است و حتی شهروندان این شهر بارها دغدغه‌های خود را با مسؤولان در میان گذاشتند و در جلسه‌ای که چندی قبل با حضور مردم و اعضای شورای شهر سجزی برگزار شد یکی از شهروندان سجزی که به‌عنوان نماینده مردم معترض سجزی در این جلسه حضور داشت، اظهار کرد: چرا تراکم این‌همه آلایندگی در کنار شهر سجزی قرار دارد و این در حالی است که کمترین منافع به شهر سجزی می‌رسد.

وی با تشکر از شورا برای ارتباط معقول با مردم و مسؤولان منطقه‌ای افزود: در حال حاضر نیز کارخانه‌های هستند که آلایندگی آن‌ها مشهود است و قانون را دور می‌زنند و روزبه‌روز مشکلات آلایندگی آن‌ها در شهر سجزی گسترده‌تر می‌شود؛ شهروند دیگر شهر سجزی از آمارهایی از نازایی، سقط‌جنین و دیگر بیماری‌های خاص در شهر سجزی گفت تا بسط این مشکل در زندگی عمومی مردم به‌خوبی بیانگر شود.

در این میان ظهر دیروز دانش آموزان ابتدایی شهر کوهپایه به مناسبت هفته هوای پاک راهپیمایی انجام دادند که سوای کلیشه‌ها دنبال شد و پلاکاردهای آن‌ها به نظر و دل شهروندان کوهپایه‌ای نشست؛ پلاکاردهایی که دانش آموزان نوشته بودند اما خبر از دغدغه‌های خانواده این شهر خبر می‌داد.

در این میان یکی از دغدغه‌های مردم این شهر فعالیت‌هایی کارخانه‌ای با انتشار سیلیس است که در دست دانش‌آموزها هم رخ نمایاند و حجت‌الاسلام احمد شاکری امام‌جمعه شهر کوهپایه هم قبلاً در جلسه بررسی مشکلات بخش کوهپایه با حضور مدیران استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرده بود: با احداث کارخانه سیلیس در کوهپایه آفاتی گریبان گیر این شهر شده است حال این سؤال مطرح است که این کارخانه در آینده چه امتیازاتی برای شهر کوهپایه خواهد داشت.

 

به نظر می‌رسد دغدغه‌ها و لمس مردمی بخش کوهپایه از وجود ذرات آلاینده کمی بیشتر از آمارهاست و می‌طلبد بازنگری جدی مسوولان در مورد جانمایی و نظارت بر کار صنایع آلاینده صورت گیرد.

انتهای پیام/63064/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول