اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مدیراجرایی آرامکو اعلام کرد

افزایش سرمایه‌گذاری آرامکو درتولید گاز ایالات متحده

مدیراجرایی آرامکو گفت: این شرکت به دنبال خرید دارایی های گاز طبیعی در ایالات متحده است و می خواهد میلیاردها دلار به عنوان یک بازیگر جهانی در بخش گاز صرف کند.

افزایش سرمایه‌گذاری آرامکو درتولید گاز  ایالات متحده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس به نقل از الاقتصادیه أمین الناصر، مدیر اجرایی شرکت آرامکو عربستان گفت که این شرکت به دنبال خرید دارایی‌های گاز طبیعی در ایالات متحده است و می‌خواهد میلیاردها دلار به عنوان یک بازیکن جهانی در بخش گاز صرف کند.

ناصر ادامه داد، این شرکت می خواهد سرمایه گذاری خود را در ایالات متحده افزایش دهد در صورتیکه این شرکت در حال حاضر دارای بزرگترین پالایشگاه نفت ایالات متحده، است.

وی خاطرنشان کرد ما موافقت کردیم که 10 میلیارد دلار در یک مجتمع پتروشیمی نیز در آمریکا هزینه کنیم.

مدیر اجرایی شرکت آرامکو خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم که سرمایه گذاری های بیشتری را به ایالات متحده تزریق کنیم.

ناصر در ماه نوامبر گفته بود که استراتیژی گسترش  آرامکو در بخش گاز نیاز به سرمایه گذاری 150 میلیارد دلار در ده سال آینده دارد، چرا که شرکت قصد دارد تولید را افزایش دهد و بعدا صادر کننده گاز شود.

آرامکو با برنامه‌ای که دارد قصد دارد در  تولید گازهای متعارف و غیر متعارف سریع رشد کند و همچنین می‌خواهد  اجازه دهد تا نفت خام بیشتری صادر شود و به مواد پتروشیمیایی تبدیل شود.

ناصر اظهار داشت که سرمایه گذاری در بخش گاز و پتروشیمی به دلیل دسترسی فراوان منابع طبیعی به عنوان صنعت بسیار سودآور تبدیل شده است.

به گفته وی آرامکو یکی از تولید کننده‌های اصلی گاز است، اما هم اکنون اکثر تولیدات آن به صورت محلی عرضه می‌شود. این شرکت قصد دارد، تولید گاز خود را در طی 10 سال آینده به 23 میلیارد فوت مکعب استاندارد افزایش دهد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول