اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس عنوان شد

کیفیت ایمپلنت‌های تولیدی‌ام بهتر از نمونه آمریکایی نباشد در کارخانه‌ام را می‌بندم

مدیرعامل شرکت کیمیاکاشت اطبا می‌گوید: ایمپلنت‌‌های ایرانی تولید این شرکت جدای از اینکه کیفیت آن از نوع زیمر امریکایی بالاتر است، قیمت تمام‌شده آن کمتر از مشابه خارجی این محصول است.

کیفیت ایمپلنت‌های تولیدی‌ام بهتر از نمونه آمریکایی نباشد در کارخانه‌ام را می‌بندم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سوژه این بار ما را به شهرک صنعتی شماره 2 دهگلان می‌کشاند، چرخ تولید در اینجا می‌چرخد هرچند گاهی چوب‌هایی لای چرخ‌دنده‌های آن حرکتش را کند می‌کند تا جایی که واحدهای تولیدی به دلایل مختلف ترجیح می‌دهند از ادامه فعالیت منصرف شوند.

کارخانه کیماکاشت اطبا دهگلان نخستین و تنها تولیدکننده ایمپلنت ایرانی است که فعل توانستن را به بهترین نحو صرف کرده است.

هم اکنون بیش از 600 کمپانی سازنده ایمپلنت‌های دندانی در جهان وجود دارد و بیشتر این کمپانی‌ها هم مدل‌های مختلفی از ایمپلنت را تولید می‌کنند که شاید شبیه‌ترین مثال آن، کمپانی‌های خودروسازی هستند.

سال‌هاست در ایران برای تولید ایمپلنت دندان تلاش شده است که فرودین ماه سال گذشته این تلاش در کردستان به بار نشست.

 

واحد تولیدی کیمیاکاشت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بر اساس استانداردها و معیارهای بین‌المللی در راستای ارتقا سطح سلامت جامعه فعالیت خود را همزمان با سفر رئیس جمهوری به کردستان آغاز کرد.

در این واحد برای تولید ایمپلنت‌ از دانش روز و بهترین تجهیزات و دستگاه‌های CNC با دقت بالای سوئیسی استفاده می‌شود.

اکبر عربی مدیرعامل شرکت کیمیاکاشت اطبا می‌گوید: با عنایت به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید ملی و اشتغال و با توجه به نیاز کشور به خودکفایی، ایجاد شغل و نبود واحد تولیدکننده ایمپلنت ایرانی تصمیم گرفتم با همت و دانش متخصصان داخلی ایمپلنت ملی تولید کنیم.

از سال 93 ایده تولید ایمپلنت‌های دندانی و راه‌اندازی کارخانه کیمیاکاشت اطبا کلید خورد، مراحل تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تضمین کیفیت، گرفتن تاییدیه‌ها، پروانه تولید و تجهیز کارخانه با بهترین و به روزترین دستگاه‌ها تا سال 95 در یک فرآیند حدودا دو ساله به طول انجامید و در نهایت این واحد تولیدی با داشتن استانداردهای زیاد اروپا، آمریکا و ... و  اخذ تائیدیه‌های معتبر جهانی و داخلی و دیگر مراکز علمی و صنعتی و با امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات تخصصی و کادر کارآمد آکادمیک با توانمندی بسیار مطمئن بعنوان تنها مرکز تولیدکننده ایمپلنت دندانی کشور در پنجم فروردین ماه سال گذشته با حضور وزرای بهداشت و درمان و صنعت، معدن و تجارت همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به کردستان به بهره‌برداری رسید.

 

عربی می‌گوید: تا قبل از فعالیت ایران در این زمینه، 14 کشور دنیا موفق به تولید این محصول شده بودند و در این زمینه فعالیت داشتند و کشور کره به تنهایی 74 درصد بازار ایران را در دست داشت.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت افراد توانمند و صاحب‌نظر در این حوزه، کار تحقیقاتی گسترده‌ای آغاز شد و در همین راستا با دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از جمله رازی، امیرکبیر و دانشگاه‌های معتبر دنیا ارتباط برقرار کردم و در نهایت محصول در یک پروسه کاملا علمی تولید شد و در گام نخست روی نمونه‌های حیوانی و بعد انسانی آزمایش شد.

فارس: تولیدات کیمیاکاشت چه میزان نیاز بازار کشور را تامین می‌کند؟ 

کیماکاشت تنها شرکت تولیدکننده ایمپلنت‌ دندان در کشور است، تقریبا سالانه 700 هزار ایمپلنت در کشور مصرف می‌شود اما میزان تولید ما سالانه 200 هزار عدد است که تقریبا یک سوم نیاز بازارهای داخلی کشور را تامین می‌کنیم.

 

فارس: یکی از مهم‌ترین مباحث در بازاریابی، کیفیت محصول نسبت به نمونه‌های داخلی و خارجی آن است، آیا محصولات شما توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند؟

هر کمپانی تولید ایمپلنت دارای مدل‌های مختلفی از ایمپلنت است،  تولیدات کیماکاشت شامل سه لاین، کیما 1، کیما 2 و کیما 3 دارای بهترین کیفیت است به گونه‌ای که بسیاری از پزشکان کیفت بالای این محصولات را تائید کرده‌اند.

ایمپلنت‌های ما نتیجه کار مشترک مهندسین پزشکی و تیمی از دندانپزشکان پیشرو در زمینه ایمپلنتولوژی است.

هر فیکسچر کره‌ای با 399 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود در حالیکه محصولات کیمیا یک نمونه اصلاح شده ایمپلنت‌های کره‌ای است که با قیمت 260 هزار تومان در داخل تولید و عرضه می‌شود.

کیما2 هم آمیخته‌ای از تولیدات محصولات خوب اروپایی است این محصول اروپایی با قیمت هر فیکسچر کیفیت پایین، 750 هزار تومان عرضه می‌شود که تولیدات کیمیاکاشت با قیمت 340 هزار تومان به دست مشتری می‌رسد.

برند سوم یا همان کیما 3 محصولی بهتر و باکیفیت‌تر از زیمر آمریکایی است که با قیمت هر فیکسچر 336 هزار تومان برای مشتری تمام می‌شود.

 

فارس: آیا تضمینی هم برای اثبات این ادعا دارید که محصولات شما از کیفیت بالاتری برخوردارند؟

14 برند تولید ایمپلنت دندانی در دنیا وجود دارد که هیچ کدام از این برندها به صورت مادام‌العمر گارانتی ندارند و کیماکاشت ایرانی تنها محصولی است که دارای گارانتی مادام‌العمر است و تنوع سایزی هم از دیگر ویژگی‌های برتر این محصول ایرانی نسبت به انواع خارجی آن است.

فارس: منظورتان از تنوع سایز این محصول چیست؟

تنوع سایز یعنی تولید این محصول در سایزهای مختلف موجب شده که دست پزشک و مصرف‌کننده را در انتخاب باز بگذارد و این ویژگی را نمونه‌های خارجی این محصول ندارند.

فارس: برای راه‌اندازی این واحد تولید چه میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته است؟

بیش از 29 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این واحد تولیدی سرمایه‌گذاری شده است که 3 میلیارد و 500 میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و مابقی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

 

فارس: این واحد تولیدی چه میزان اشتغالزایی دارد؟

در حال حاضر 41 پرسنل فارغ‌التحصیل رشته‌های مهندسی، پزشکی و مکانیک شیمی که سه رشته مرتبط با این محصول است در این واحد مشغول به کار هستند.

در دفتر مرکزی کیماکاشت نیز که با هدف معرفی هرچه بیشتر این محصول و کسب بازارهای مختلف در تهران فعال شده 17 نفر مشغول به کار بوده و در کنار این مهم در 18 استان کشور نمایندگی فعال داریم.

فارس: آیا برنامه‌ای برای توسعه این کار دارید؟

بله. به عقیده من کرد و کردستانی سرشار از فکر، ایده، دانش و اندیشه است اگر زمینه شکوفایی و بهره‌وری این ایده‌ها در کشور فراهم شود قطعا شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی خواهیم بود.

فاز دوم کیماکاشت در زمینی به مساحت 7 هزار و 600 مترمربع با اشتغال‌زایی 100 تا 110 نفر و سرمایه‌گذاری 70 تا 75 میلیارد تومان طی حداقل 5 تا 6 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

فارس: در فاز دوم این کارخانه محصول دیگری تولید خواهد شد؟

بله. براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در این فاز تولید موتورهای جراحی دندانپزشکی که نمونه آن تا کنون در کشور تولید نشده،  اقلام فلزی دندان‌پزشکی، صندلی دندان‌پزشکی و در کل ست کامل و در بالاترین کیفیت را تولید خواهیم کرد.

فاز دوم این واحد تولیدی تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و می‌تواند پاسخگوی بخش قابل توجهی از نیازهای پزشکی کشور در حوزه دندانپزشکی باشد.

فارس: آیا برای بحث صادرات محصولاتتان هم برنامه‌ای دارید؟

یکی از مهم‌ترین مباحث در حفظ تولید، داشتن بازار و عرضه محصول است، تولید بدون عرضه هیچ وقت نمی‌تواند روی پای خود بایستد در همین راستا در کنار فعالیت برای به دست گرفتن بازارهای داخلی رایزنی‌های زیادی هم برای عرضه این محصول در بازارهای خارج از کشور انجام گرفته است که با چند کشور مذاکراتی انجام داده‌ایم و منتظر دریافت مجوزهای لازم برای ورود به کشورهای خارجی به ویژه اتحادیه اروپا هستیم.

 

فارس: چه انتظاری از مسؤولان دارید؟

حمایت از تولید داخلی تنها انتظار ما از مسؤولان است این انتظار زیادی نیست که به جای ایمپلنت‌های خارجی در مراکز درمانی و پزشکی استان از محصولاتی استفاده شود که در داخل تولید می‌شود.

اگر کیفیت ایمپلنت‌های کیمیاکاشت در سطح بالاتری از نمونه آمریکایی نبود در کارخانه را خواهم بست.

 

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول