اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان عنوان کرد

فعاليت ٥٧٤ تشكل مردم نهاد در كردستان

معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان از فعاليت ٥٧٤ تشكل مردم نهاد در ١٤ حوزه كاري در استان خبر داد.

فعاليت ٥٧٤ تشكل مردم نهاد در كردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین خوش‌اقبال شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد استان کردستان با استاندار اظهار کرد: راه‌اندازی خانه تشکل‌ها، مشارکت در توانمندسازی محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت ارایه آموزش‌های مردمی از جمله فعالیت‌هایی است که در استان اجرایی شده است.

وی افزود: هم اکنون ٥٧٤ تشکل مردم‌نهاد در استان کردستان فعالیت دارند که ٢٣٧ مورد آنها از استانداری و فرمانداری‌ها مجوز فعالیت دارند.

خوش‌اقبال خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد باید در مسیر حسن اعتماد مردمی، توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی همت گمارند.

وی افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد رابط بین مردم و دولت هستند و انتظار داریم به مسایل اختلاف برانگیز همچون مباحث قومی و مذهبی ورود نکنند.

فرانک قدسی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: خانه سازمان‌های مردم‌نهاد پس از وقفه ٩ ساله دوباره راه‌اندازی شده و در دولت دوازدهم ١٩٠ پرونده فعالیت صادر شده است که با رشد ٤٠٠ درصدی مواجه شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ٦٣ قرارداد در سطح محلات حاشیه‌نشین با تشکل‌های مردم‌نهاد منعقد شده است و این روند ادامه دارد.

در ادامه این جلسه تعدادی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص به رسمیت شناختن فعالیت‌های سمن‌ها، کم‌کاری در حوزه معلولان، ضعف در آموزش حقوق شهروندی، مشکلات زیست‌محیطی، عملکرد ضعیف ستاد و سیمای استانی در ارایه آموزش‌های زیست‌محیطی، مافیای موجود در اعطای تسهیلات به برخی از تشکل‌های مردم‌نهاد و حذف رابطه در اختصاص طرح‌ها و تسهیلات مطالبی را بیان کردند و از استاندار خواستند که در این خصوص اقدامات عملی صورت گیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول