اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه:

اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه به ارومیه منتقل می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ارومیه گفت: اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه در تبریز بود و به دلیل نزدیکی ارومیه و هم‌مرزی با ترکیه برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی به ارومیه منتقل می‌شود.

 اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه به ارومیه منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن انتظار امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحدهای نمونه کیفی استاندارد استان که در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انتقال اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه به ارومیه گامی بسیار موثر برای گسترش فعالیت‌های واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی خواهد بود، اظهار کرد: فعالین اقتصادی آذربایجان‌غربی در اسرع وقت نسبت به تهیه و یا تمدید کارت‌های بازرگانی خود اقدام کنند تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن شرایط انتقال اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه به ارومیه را فراهم کنیم.

وی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌کلان اقتصادی کشور اذعان کرد: متاسفانه خرد جمعی و تفکر سیستمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مورد توجه قرار نمی‌گیرد تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این موضوع استفاده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ارومیه، اقتصاد شفاف را ابزار اصلی ارتباطات بین‌المللی ذکر و تصریح کرد: روابط اقتصادی کشورمان با بسیاری از کشورها بهتر شده و امیدواریم قدم‌های موثرتری در این زمینه برای اعتلای اقتصاد کشور برداشته شود.

وی با بیان اینکه در کنترل استانداردهای برخی حوزه‌ها مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: امروزه صنعت غذایی یکی از موضوعات اساسی مطرح شده در جهان است و مردم امنیت و سلامت غذایی را می‌طلبند و اگر کنترل کیفی محصولات تولیدی در این زمینه به خوبی صورت نگیرد ضربات مهلکی به پیکره اقتصاد کشور وارد خواهد آمد.

انتظار با بیان اینکه مردم به مهر استاندارد و مجوزهای تولیدی اعتماد می‌کنند، اضافه کرد: موارد 9 گانه استاندارد در تولیدات واحدهای تولیدی باید رعایت شوند و سازمان استاندارد نیز باید حساسیت ویژه‌ای در کنترل این استانداردها از خود نشان دهد.

وی با بیان اینکه دو کشور چین و آلمان با توجه رایزنی های مناسب استاندار آذربایجان غربی به عنوان معین بخش اقتصادی استان در سال آینده انتخاب شده است، اظهار کرد: از کشور چین برای سرمایه گذاری در استان استفاده خواهیم کرد و از کشور آلمان برای فروش محصولات صنایع تبدیلی استان بهره خواهیم جست تا به بازارهای اروپایی هم بهتر دسترسی داشته باشیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول