اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غفاری در دیدار با اعضای شورای بسیج وزارت علوم:

حاکمیت چهل ساله انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در طول تاریخ معاصر ایران شاهد ظهور و سقوط جریان‌های فکری مختلفی بوده‌ایم، پیروزی تفکر اسلامی در انقلاب و حاکمیت چهل ساله این تفکر، نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است.

حاکمیت چهل ساله انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده قوت و پایداری اندیشه اسلامی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم ، غلامرضا غفاری در دیدار با مسئول بسیج اساتید و اعضای شورای بسیج وزارت علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای علمی این انقلاب را برای جوانان تبیین کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تداوم مسیر انقلاب اسلامی علیرغم همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها گفت: ماندگاری انقلاب اسلامی به علت قدرت سخت و نرم آن است.

وی افزود: برای تداوم حاکمیت نظام اسلامی باید مسیرها و روش‌های مختلف در حوزه سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرا را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم تا با اصلاح و به کارگیری روش‌های بهتر در سایه هدایت رهبری فرزانه انقلاب به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی ثابت هستند و همواره برای تحقق آنها تلاش می کنیم ولی مسیرها و تاکتیک‌های تحقق آرمان‌ها قابل اصلاح و بازنگری هستند.

وی تاکید کرد: باید شرایط روز جامعه را بررسی کنیم و متناسب با چالش‌های روز راهکار ارائه کنیم؛ برای مثال در شرایط امروز بدون بررسی علمی نمی‌توانیم از کنار مسائل مربوط به فضای مجازی عبور کرده و از آن غفلت کنیم.

 غفاری اظهار داشت: شناخت و احصای مشکلات و تعیین اولویت و درجه‌بندی آنها گام اول برای اصلاح آنهاست و در این مسیر حتی نقد از درون برای عملکرد بهتر ما در آینده ضروری است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی در راستای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر و بویژه حضور دشمن‌شکن در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام و رهبری تاکید کرد.

در ادامه  رشید جعفرپور، رئیس مرکز بسیج وزارت علوم گفت: این مرکز حدود ۱۰ چالش و مسئله آموزش عالی را احصا کرده و در حال تدوین راهکارهای پیشنهادی برای رفع این مشکلات است.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن یک رهبر فرزانه، انقلابی و فرهیخته، مشروعیت نظام اسلامی را تداوم می‌بخشد و در زمینه مشارکت سیاسی نیز با میانگین مشارکت ۶۵ درصدی مردم در انتخابات مواجه هستیم. بنابراین تنها حوزه آسیب‌پذیر ما در عملکرد اجرایی و کار آمدی است که باید آن را تقویت کنیم.

جعفرپور با بیان اینکه بسیج، نهادی فراجناحی است که به همه دولت‌ها برای تقویت نظام اسلامی کمک می‌کند، تصریح کرد: در این راستا، مرکز بسیج وزارت علوم برگزاری نشست‌هایی را با معاونت‌های مختلف این وزارت پیش‌بینی کرده است تا پیشنهادهای فکری خودرا برای حل مسائل حوزه‌های مختلف ارائه کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول