اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

یک نفر برای همه فدراسیون می‌خواهد تصمیم بگیرد

اولتیماتوم رودکی به مربیان تیم ملی، شما دیگر نباشید/ منصوری در آستانه برکناری!

انتقادهای عجیب مدیرتیم های ملی از سرپرست فدراسیون و اولتیماتوم رودکی به برکنار شدن مربیان تیم‌های ملی باعث حواشی جدید در جودو شده است.

اولتیماتوم رودکی به مربیان تیم ملی، شما دیگر نباشید/ منصوری در آستانه برکناری!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمدرضا عمادی سرپرست جدید فدراسیون جودو که این روزها در تلاش است تا سالن فدراسیون جودو در مجموعه شهید کبکانیان را بازسازی کند، موافق اعزام تیم ملی جودو به یک اردوی مشترک در ازبکستان نیست، اما گویا برخی ها که در تمام سفرهای تیم ملی حضور داشته‌اند موافق با خط فکری سرپرست جدید فدراسیون جودو نیستند و این روزها به شدت با او ساز مخالف می‌زنند. البته تصمیم عمادی انصافا قابل قبول است، چرا که فدراسیون جودو مثل گذشته دیگر سالن شهید افراسیابی (سالنی که به فدراسیون بسکتبال هبه شد) را در اختیار ندارد تا جودوکاران کشورمان در صورت نیاز تمرینات خود را در آن سالن پیگیری کنند و به همین دلیل عمادی در تلاش است تا از سفرهای بیهود تیم ملی به اردوی مشترک جلوگیری کند و هزینه سفر را برای ساخت سالن تمرین ملی پوشان در کبکانیان خرج کند.

مدیر تیم‌های ملی که مدت‌ها بود در رسانه‌ها آفتابی نمی‌شد، این روزها دوباره با انتقاد بیهوده از سرپرست فدراسیون جودو در تلاش است تا فضا را برهم بزند و آرامش را از سرپرست فدراسیون جودو بگیرد. او در تمام مسائل می‌خواهد دخالت کند اما سرپرست جدید چنین اجازه‌ای را به مدیر کم تجربه و جوان نمی‌دهد. شنید‌ه‌ها حاکی از آن است که هفته گذشته محمدرضا رودکی مدیر تیم‌های ملی جودو  با محسن زکریا و زکریا مردای تماس گرفته و به آنها نیز اعلام کرده که دیگر شما مربی تیم ملی بزرگسالان نیستید و نیازی به حضور شما در کنار تیم ملی نیست! این در حالی است که سرپرست فدراسیون جودو در مورد این موضوع تصمیم گیرنده است و مدیر تیم‌های ملی چنین اختیاراتی را ندارد.

البته این دو مربی بلافاصله در رابطه با این موضوع با سرپرست جدید فدراسیون جلسه‌ای را برگزار می‌کنند و گویا به جمع بندی خوبی نیز رسیده‌اند که به زودی این موضوع رسانه‌ای هم خواهد شد. البته محمد منصوری سرمربی تیم‌ ملی که اتفاقا از دوستان نزدیک مدیر تیم‌های ملی نیز محسوب می‌شود، گویا مورد تایید سرپرست فدراسیون جودو نیست و در آستانه برکناری است و مربی توانمند ازبکستانی قرار است به زودی جایگزین منصوری شود. به هر حال وقتی مربی توانمند ازبکستانی ماهیانه حقوق 500 دلاری از فدراسیون جهانی دریافت می‌کند و با توجه به رزومه خوبی که او دارد، بهتر است که از توانمندی او بیشتر از این استفاده شود. 

البته طبق گفته‌های یک منبع موثق، سرپرست فدراسیون جودو روز گذشته با وزیر ورزش و معاون وی در مورد تمام مسائل جودو و این موضع جلسه‌ای داشته و احتمالا "آندری شکوربیان" که به گفته درخشان (رئیس سابق فدراسیون جودو) یکی از مربیان توانمند جودو دنیا است، به زودی هدایت تیم ملی جودو را برعهده خواهد گرفت.

منصوری در طول این دو سال اخیر تا به امروز به عنوان سرمربی در کنار تیم ملی جودو فعالیت می‌کند، اما تمام مدال‌هایی که جودو ایران در این دو سال کسب کرده بود را جودوکارانی مثل سعید ملایی، جواد محجوب و محمد بریمانلو کسب کرده‌اند و منصوری موفق نشده که هیچ جودوکار جدیدی را علی رغم تمام اعزام‌هایی که تیم ملی به اردوی مشترک و مسابقات مختلف داشت و هزینه های میلیاردی که برای اعزام تیم ملی صرف شد، به تیم ملی جودو کشورمان معرفی کند. جودوکارانی که نام ‌آنها در این گزارش مطرح شده نیز از دوران محمدعلی رستگار (رئیس اسبق فدراسیون جودو) شروع به کسب مدال آوری کرده بودند و این روند تا به امروز ادامه داشته است.

 

*رودکی: لغو برنامه‌ها برای تیم ملی مناسب نیست!

در هر صورت، طی یکی دو روز گذشته رودکی بازهم مثل همیشه انتقادهای خود را علیه مسئولان فدراسیون آغاز کرده و او این رفتار دیرینه خود را ترک نکرده و در صورتی که پیشنهادات او از سوی مسئولان فدراسیون مورد موافقت قرار نگیرد، بلافاصله او انتقاد‌های خود را از مسئولان فدراسیون آغاز می‌‌کند.

رودکی درباره برنامه‌های تیم ملی جودو اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که انجام دادیم، اولین برنامه ما که حضور در کمپ تمرینی ازبکستان بود، به دلیل شرایط فدراسیون جودو لغو شد. برنامه دوم ما  حضور در تورنمنت برمن آلمان است که با حضور نوجوانان و جوانان در اواخر اسفند ماه برگزار خواهد شد و حضور 12 بازیکن ما در این تورنمنت و اردوی مشترک آن رایگان است و تنها باید هزینه بلیت را پرداخت کنیم، اما واقعاً نمی‌دانم به این سفر اعزام خواهیم شد یا نه.

مدیر تیم‌های ملی جودو در خصوص اینکه اتفاقات عجیب و غریب از سوی سرپرست فدراسیون جودو رقم خورده یا شرایط دیگر در این مسئله دخیل است، گفت: تا به حال که این اتفاقات از جانب سرپرست فدراسیون جودو رقم خورده و جای‌ دیگری دخیل نیست. در این مدت چندین بار جلسه برگزار کردیم و هر بار نیز به توافقاتی دست پیدا می‌کنیم، اما همیشه بعد از جلسه اتفاقات دیگری رقم می‌خورد که متوجه نمی‌شوم. فدراسیون جهانی جودو در سال حدود 40 رویداد مختلف را برگزار می‌کند که ما به خاطر شرایط مالی در مجموع روی حضور در 10 تا 12 رویداد برنامه‌ریزی می‌کنیم و اگر این برنامه‌ها نیز منتفی شوند، برای تیم ملی مناسب نیست.

*عمادی: مدیر تیم‌های ملی از زیرمجموعه اش اطلاع ندارد!

سرپرست فدراسیون جودو نیز در واکنش به صحبت‌های مدیرتیم‌های ملی صحبت ها جالب توجهی را مطرح کرده بود: دوستان می‌گویند کمپ تمرینی آلمان هزینه‌ای ندارد و خوابگاه و غذا بر عهده میزبان است، اما هیچ توجهی به این موضوع ندارند که تنها هزینه پرواز و پول تو جیبی 12 نفری که قصد سفر به این کشور را دارند، تقریبا 130 میلیون تومان می‌شود. واقعا کار عاقلانه‌ای است که به جای تجهیز سالن‌ها این هزینه را صرف کنیم؟ نکته جالب اینجاست که مدیر تیم‌های ملی حتی از برنامه‌های تیم‌های زیرمجموعه‌اش اطلاع ندارد. تیم نوجوانان در حال حاضر در شمال کشور مشغول تمرین است و بازیکنان تیم بزرگسالان نیز مسابقات قهرمانی کشور را پیش رو دارند و در این شرایط توقع اعزام به آلمان وجود دارد.

عمادی نیز در صحبت‌های خود، ادعای عجیب را مطرح کرد که مشخص شد در دوران ریاست محمد درخشان مالیات‌ها پرداخت نشده است. وی در خصوص شرایط مالی فدراسیون در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها، عنوان کرد: یک میلیارد و ششصد میلیون تومان مالیات معوقه فدراسیون است که اگر تدبیر وزیر محترم ورزش و جوانان نبود، همین حالا حساب‌های فدراسیون بسته شده بود و  آقایان در تیم‌های ملی حتی نمی‌توانستند حقوق مربیان داخلی‌شان را بدهند چه برسد به مربی خارجی. اینکه هزینه مربی خارجی را فدراسیون جهانی تامین می‌کند درست است اما باید به مالیات حقوق آنها نیز توجه شود. به صورت کلی بصورت شفاف اعلام می‌کنم تا زمانی که به عنوان سرپرست در این فدراسیون هستم به هیچ وجه زیر بار تبلیغات و فشارهای برخی مدیران جوان و بی‌تجربه نمی‌روم و اجازه انجام سفر‌های غیرضروری را نخواهم داد.

در هر صورت با اتفاقاتی که طی چند روز اخیر رخ داده گویا قرار است آرامش از سرپرست فدراسیون جودو گرفته شود و قطعا این اتفاقات هدایت شده است. امیدواریم که هر چه زودتر تکلیف فدراسیون جودو مشخص شود تا منتقدان بدانند که تصمیم گیرنده در فدراسیون جودو رئیس فدراسیون است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول