اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

دبیر دهمین جشنواره فارابی خبر داد:

تجلیل از 12 شخصیت پیشکسوت در دهمین جشنواره فارابی

دبیر دهمین جشنواره فارابی با بیان اینکه در بین ۱۵ گروه علمی این جشنواره امسال برای اولین بار گروه بین رشته ای داریم که جزء سیاست وزارت علوم است گفت: از 12 شخصیت پیشکسوت در دهمین جشنواره خوارزمی تجلیل خواهد شد

تجلیل از 12 شخصیت پیشکسوت در دهمین جشنواره فارابی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس حسین میرزایی رئیس پژوهشکده فرهنگی و اجتماعی و دبیر دهمین جشنواره فارابی در نشست خبری اختتامیه این جشنواره  گفت: در این دوره از جشنواره بیشترین آثار را داشته ایم که حدود ۵هزار و ششصدو چهل و نه اثر ارسال شده است  که از این تعداد ۵ هزارو صد و هفتادو یک اثر داخلی و نزدیک به ۴هزار و هفتادو هشت اثر خارجی بوده است.

وی افزود: در بین ۱۵گروه علمی این جشنواره امسال برای اولین بار گروه بین رشته ای داریم که دارای اهمیت بوده چرا که جزء سیاست وزارت علوم است.

میرزایی ادامه داد: در این جشنواره ۳۶درصد آثار مربوط به آثار فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است به طوری که ۱۵ درصد آن مربوط به رساله مقطع دکتری بوده و ۲۰درصد آثار مربوط به پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد است.

دبیر دهمین جشنواره فارابی اضافه کرد: در اختتامیه جشنواره از ۱۲شخصیت پیشکسوت و پیشرو ؛ مترجم برتر و نهادها و مجموعه های در قالب نشریات و انجمن های علمی تقدیر خواهد شد و  ۵۳درصد آثار مربوط به حوزه کتاب و ۱۱درصد مربوط به حوزه پژوهش است.

وی ادامه داد: در آثار حوزه بین الملل یا خارجی در مراسم اختتامیه از ۸ برگزیده مقالات ایران شناسی و اسلام شناسی تقدیر خواهد شد؛ این در حالی است که ما برای آنکه بتوانیم جواب دغدغه های صاحبان علم را بدهیم و همچنین از توان علمی شان استفاده کنیم قرار است بنیاد علمی فارابی را تشکیل دهیم اما تا مقدمات آن انجام شود و در حال حاضر شبکه نخبگان را راه اندازی کرده ایم.

وی افزود:  شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره از کشورهای فرانسه ؛ انگلیس ؛ آلمان ؛ لهستان ؛ اسپانیا ؛ اندونزی ؛ قزاقزستان  و هندوستان هستند.

همچنین عبدالامیر نبوی دبیر علمی دبیرخانه جشنواره بین المللی فارابی گفت: در جشنواره دهم کمیته های علمی تشکیل شده است تا از تمام ظرفیت کشور استفاده شود از طرفی این دوره از جشنواره ما به غیر از دانشگاه های داخل شهر تهران از ظرفیت علمی دانشگاه های غیر تهرانی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امسال برای اولین بار از اعضای هیات علمی دانشگاه های غیر تهرانی  در کمیته ها و داوری استفاده شد همچنین اعضای هیات مدیره انجمن های اسلامی مدیریت چند گروه علمی را برعهده داشتند و از  ۲ سال قبل بخش حقوقی را به جشنواره اضافه کردیم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول