اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ترسیم فصل سبز برای کودکان خاکستری/ «امکانات» به نوبنیاد می‌رود

نوبنیاد ساری یکی از مناطق آسیب‌پذیر مرکز مازندران به‌شمار می‌رود که به گفته دادستان ساری با پیگیری‌های صورت‌گرفته قرار است امکانات و زیرساخت‌های آن افزایش پیدا کند تا اهالی آن آسان‌تر به خدمات دسترسی داشته باشند.

ترسیم فصل سبز برای کودکان خاکستری/ «امکانات» به نوبنیاد می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نوبنیاد یا همان ترک‌محله ساری یکی از مناطق آسیب‌پذیر ساری به‌شمار می‌رود که در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر قرار دارد که اهالی آن از مشکلات بسیاری رنج می‌برند.

محرومیت، بزه‌کاری، فقر فرهنگی و اجتماعی از نکات مهمی است که در منطقه نوبنیاد ساری به روشنی دیده می‌شود و حتی برخی از کودکان و نوجوانان در این منطقه شناسنامه ندارند.

خرداد ماه امسال بود که خبرگزاری فارس استان مازندران گزارشی با عنوان «کودکان خاکستری در انتظار فصلی سبز» را در این رسانه منتشر کرد و حسینی‌عالمی دادستان ساری نیز در 16 دی‌ماه امسال از این مناطق بازدید داشتند تا کاستی‌های موجود در آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

* محرومیت نوبنیاد از داشتن کمترین زیرساخت‌ها

دادستان مرکز مازندران پس از بررسی‌ها و مشاهده نارسایی‌های موجود در منطقه نوبنیاد ساری نشستی را با حضور مدیران مربوطه استانی و شهرستانی تشکیل داد تا به محرومیت نوبنیاد پایان دهد.

سید یونس حسینی‌عالمی در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به ضرورت پیگیری وضعیت مناطق حاشیه‌نشین استان، اظهار کرد: پس از بازدیدها جلسه‌ای با مدیران استانی و شهرستانی برگزار کردیم و مقرر شد مشکلات مناطق حاشیه‌نشین و منطقه نوبنیاد ساری هرچه زودتر برطرف شود.

* راه ارتباطی نوبنیاد ساری آسفالت می‌شود

وی منطقه نوبنیاد ساری را یکی از مناطق آسیب‌پذیر مازندران دانست و بیان کرد: نوبنیاد از داشتن کمترین زیرساخت‌ها محروم است و همین محرومیت سبب ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی در آن مکان شده است.

دادستان ساری از تعهد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران برای آسفالت راه دسترسی به محله نوبنیاد خبر داد و گفت: مناطق خاکی نوبنیاد ساری تا روز پنج‌شنبه هفته جاری آسفالت می‌شود.

* لزوم دسترسی آسان اهالی نوبنیاد به امکانات

حسینی‌عالمی تصریح کرد: مردم نوبنیاد از مشکل برق، مسائل فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برند و برخی تبعیض‌ها نیز در این منطقه نسبت به دیگر نقاط شهر مشاهده می‌شود و نیاز است مردم این منطقه مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هر جا محرومیت باشد فقر فرهنگی و اقتصادی در آن وجود دارد، خاطرنشان کرد: نگاه اول ما برطرف کردن محرومیت‌ها و دسترسی آسان اهالی نوبنیاد به امکانات است.

* تداوم محرومیت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر مازندران قابل پذیرش نیست

دادستان ساری با اشاره به شناسایی مناطق حاشیه‌نشین و محروم مازندران، افزود: مناطق آسیب‌پذیر استان مازندران با ورود جدی دادستان شهرستان‌ها، مسؤولان استانی و شهرستانی محرومیت‌زدایی می‌شوند.

حسینی‌عالمی با بیان اینکه مناطقی از ساری، نکا، بابل، آمل، تنکابن و قائم‌شهر آسیب‌پذیر هستند و در درجه نخست باید محرومیت‌زدایی در آن صورت گیرد، گفت: تداوم محرومیت‌ها در مناطق آسیب‌پذیر مازندران قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول