اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

غفاری در نشست خبری جشنواره بین المللی فارابی:

ارتقای کمی و کیفی جشنواره فارابی / انتخاب برگزیدگان بدون توجه به نگاه های سیاسی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه امسال از لحاظ کمی و کیفی جشنواره فارابی ارتقا داشته است گفت: در دهمین جشنواره فارابی، شاهد بلوغ علمی هستیم که محصول تلاش عالمان علوم انسانی است.

ارتقای کمی و کیفی جشنواره فارابی / انتخاب برگزیدگان بدون توجه به نگاه های سیاسی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فرهنگی خبرگزاری فارس، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری آیین اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی که در  پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، گفت: این جشنواره یک فرآیند طولانی است که از لحاظ کمی و کیفی شاهد ارتقاء جشنواره بوده ایم و در رشد کمی وضعیت قابل قبولی داریم که نشان از مشارکت علمی جامعه است؛ از طرفی به لحاظ کیفی نیز امسال اصحاب حوزه علمی خارج از کشور هم در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

غفاری افزود: امسال در دهمین جشنواره فارابی، شاهد بلوغ علمی هستیم که محصول تلاش عالمان علوم انسانی است؛ امیدواریم جشنواره به نظام علمی و آموزشی کمک کند. ازطرفی باید بگویم امروز توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه در گرو مشارکت عالمان علمی ؛دانشگاهیان و صاحبان علم است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: این جشنواره برای محققان فرصتی فراهم می کند تا باعث توسعه فرهنگی و اجتماعی شوند زیرا معتقدم بالندگی علمی باید در جمع پژوهشگران و دانشجویان اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: بیشترین آثار در دهمین جشنواره بین المللی فارابی مربوط به سه گروه شامل علوم تربیتی روانشناسی ؛ زبان و ادبیات و زبان شناسی و علوم اقتصادی و مدیریت بودند.امسال بخش حقوقی برای اولین بار به دهمین جشنواره اضافه شده است که سال قبل در جشنواره نهم ۴هزار و هشتادو سه اثر بوده اما امسال ۵هزار و ششصدو جهل و نه اثر است.

غفاری گفت: در جشنواره امسال ۶۳درصد را آثار حقیقی تشکیل می دهند و ۳۷درصد دانشگاه ها و ناشران هستند این موضوع در حالی است که امسال گروه های علمی دانشگاه های دولتی آثار برتر را با کارشناسی خودشان به جشنواره ارسال کردند که در واقع به دلیل انتخاب اثر توسط گروه علمی دانشگاه آثار یک مرحله از داوری طی شده است.

وی اضافه کرد: دهمین جشنواره فارابی امسال با چهلمین سال پیروزی انقلاب مصادف شده است و در این جشنواره از رئیس جمهور برای حضور دعوت شده است و ما امیدواریم امسال در این جشنواره حضور داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره حاشیه هایی که در سال گذشته برای برگزیدگان پیش آمد، تصریح کرد: در این جشنواره بدون توجه به نگاه های سیاسی و با توجه به جایگاه علمی آثار، برگزیدگان را اعلام می کنند.

اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی فارابی با مشارکت بنیاد ملی نخبگان ؛ کمیسیون ملی یونسکو ؛ وزارت علوم تحقیقات و فناوری ؛ پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی و سازمان علمی و آموزشی کشورهای اسلامی (ایسیسکو) روز یکشنبه ۷ بهمن در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول