اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سفینه تازه «بلواوریجین» روانه فضا می شود

شرکت فضایی بلواوریجین که توسط جف بزوس موسس شرکت آمازون و میلیاردر ماجراجو مدیریت می شود، قصد دارد تا دهمین سفینه فضایی خود را به فضا پرتاب کند.

سفینه تازه «بلواوریجین» روانه فضا می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس فلایت، شرکت فضایی بلواوریجین که توسط جف بزوس موسس شرکت آمازون و میلیاردر ماجراجو مدیریت می شود،  قصد دارد تا دهمین سفینه فضایی خود را به فضا پرتاب کند.

این فضاپیما که نیو سفرد نام دارد به طور آزمایشی در اواسط ماه دسامبر مورد بهره برداری قرار گرفت، اما برخی مشکلات باعث شد تا پرواز نهایی آن تا فردا به تعویق بیفتد.

New Shepard روز دوشنبه ده صبح به فضا پرتاب خواهد شد و شرکت بلو اوریجین با صدور بیانیه ای این موضوع را تایید کرده است.

قرار است مراسم پرتاب این سفینه فضایی به طور زنده از سایت blueorigin.com پخش شود. نام سفینه نیو شفرد از آلن شفرد گرفته شده که در سال 1961 به عنوان اولین آمریکایی به فضا رفت و از جو زمین خارج گردید. این سفینه متشکل از یک کپسول و یک راکت است که هر دو چندین بار قابل استفاده خواهند بود.

پرتاب سفینه هایی از این دست زمینه را برای سفرهای فضایی در آینده برای جهانگردان فضایی و نیز ارسال گسترده بار به فضا فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول