اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/30 دی97

«سقوط اضطراری» در حوزه هنری/ اجرای «بی تابستان» در تئاتر مستقل

«سقوط اضطراری» عنوان نمایشی است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران این روزها در تماشاخانه مهر روی صحنه رفته است.

«سقوط اضطراری» در حوزه هنری/ اجرای «بی تابستان» در تئاتر مستقل

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش «بی‌تابستان» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی از نیمه بهمن ماه به مدت هفده شب در تئاتر مستقل تهران اجرا می شود.

پیش از این نمایش «بی‌تابستان» در بخش اصلی فستیوال آوینیون، فستیوال هنر بروکسل، تئاترِ کمراشپیله مونیخ ، فستیوال (Les vegamondes) شهر مولوز کشور فرانسه، شهر بازل و لاشادوفن کشور سوئیس اجرا است.
همچنین «بی‌تابستان» مرداد ماه سال جاری در سالن استاد سمندریان تماشانه ایرانشهر نیز به مدت ۱۵شب اجرای عمومی شده بود. در این نمایش لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی به عنوان بازیگر حضور دارند و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان مدیر تولید و دستیار کارگردان ، شهریار حاتمی طراح صحنه، علی شیرخدایی و داود صدری سازندگان ویدیو و آنکیدو دارش به عنوان طراح موسیقی ،کوهستانی را همراهی می‌کنند. پیش فروش بلیت نیز از یک بهمن ماه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

* انتخاب مجدد بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر

نخستین جلسه هیئت مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر برگزار شد. در این جلسه بهزاد فراهانی به عنوان رئیس هیات مدیره و هوشمند هنرکار به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند.  سمت بقیه اعضاء نیز در جلسات بعدی مشخص خواهد شد.

گفتنی است هیات مدیره جدید انجمن بازیگران خانه تئاتر روز ۲۲ دی ماه با رای اعضاء در مجمع این انجمن انتخاب شدند. بهزاد فراهانی، هوشمند هنرکار، پرستو کرمی، بیژن افشار، بهرام سروری نژاد، سروش طاهری، فرزین محدث به عنوان اعضاء اصلی، مریم رحیمی، رویا بختیاری، علی یعقوب زاده به عنوان اعضاء علی البدل،کریم اکبری مبارکه و حامد آقایی به عنوان بازرسان اصلی و مسعود رحیم پور به عنوان بازرس علی البدل در هیئت مدیره جدید این انجمن حضور دار

*«مش مش قلی خان» در تماشاخانه سرو

نمایش مش مش قلی خان به کارگردانی ناصر آویژه در تماشاخانه سرو  و با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.  این نمایش ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان است و از سه شنبه ۲ بهمن ماه صبح ها ویژه مدارس به روی صحنه می‌رود.

گیتا داوودی نویسنده متن این نمایش است و ناصر آویژه این اثر نمایشی موزیکال را کارگردانی کرده است. ناصرآویژه، قاسم انصاری، مسعود پورجمشید،حمیدرضا نوری و نیما آویژه بازیگران این نمایش هستند. این نمایش پس از نمایش دهکده هاپوخان دومین نمایش ویژه مخاطبان کودک و نوجوان است که در تماشاخانه سرو و با حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس اجرای خود را آغاز خواهد کرد.

*سقوط اضطراری در حوزه هنری

«سقوط اضطراری» عنوان نمایشی است که از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران این روزها در تماشاخانه مهر روی صحنه رفته است. سیدعلی موسویان نمایشنامه این اثر را با استناد به کتاب خاطرات مئیر عزری، آخرین سفیر رژیم غاصب فلسطین، که در آن به برخی از مناسبات پیدا و پنهان رژیم پهلوی با رژیم اسرائیل اشاره شده، نگاشته است.

کرامت رودساز، مسعود رحیم‌پور، هدی آهنگر، محمدعلی عسگری و سید علی موسویان بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «هانا و یاحیل دو دل داده قدیمی پس از بیست سال یه یکدیگر می‌ر‌سند اما مناشه، ضلع سوم این مثلث، سر بزنگاه می‌رسد. مناشه افسر ارشد اطلاعات موساد است و یاحیل فراری تحت تعقیب اطلاعات موساد.»

نمایش «سقوط اضطراری» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان ۲۸ دی تا ۱۹ بهمن هر شب ساعت ۱۸ در تماشاخانه مهر به نشانی خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه خواهد رفت.

*استقبال از جشنواره فجر استانی

بیش از هزار نفر از برنامه‌های جشنواره فجر استانی در استان اردبیل و منطقه‌ی آزاد اروند استقبال کردند. هنرمندان و هنردوستان منطقه‌ی آزاد اروند و استان اردبیل بازخورد مثبتی نسبت به جشنواره فجر استانی نشان دادند.

نمایش‌های به اجرا در آمده در این رویداد، روزانه میزبان ۳۰۰ نفر از اهالی استان اردبیل و ۷۰۰ نفر از منطقه‌ آزاد اروند بودند و در مجموع بیش از ۲۰۰۰ مخاطب داشته‌اند.  ۱۲۰ هنرمند نیز در کارگاه‌های آموزشی جشنواره تئاتر استانی فجر در اردبیل حضور داشتند، همچنین نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب در مجموع ۳۰۰۰ بازدیدکننده در منطقه‌ی آزاد اروند و ۱۰۰۰ بازدید کننده در استان اردبیل  داشته است.

جشنواره تئاتر فجر استانی یکی از بخش‌های سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر است که به دبیری نادر برهانی مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند ۹۷ برگزار خواهد شد.

*پایان مهلت ثبت نام بخش نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر دانشجویی

متقاضیان بخش نمایشنامه‌نویسی و ترجمه نمایشنامه تئاتر دانشجویی حداکثر تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در وبسایت جشنواره اقدام نمایند.

حداکثر زمان تحویل سه نسخه چاپ‌شده از نمایشنامه برای بخش نمایشنامه‌نویسی و سه نسخه ترجمه و سه نسخه اصل آن برای بخش ترجمه نمایشنامه در ساعات اداری روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ خواهد بود.

بنا به اعلام دبیرخانه فقط به آثاری که حداکثر تا ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود، ترتیب اثر داده خواهد شد. لذا در زمان مناسب برای تحویل یا ارسال اثر خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول