اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه:

انتظار حضور حداقل 12 تیم خارجی را در کرمانشاه داریم/ «جام تختی» جزء رنکینگ جهانی نیست

دبیر هیات کشتی کرمانشاه گفت: امیدواریم حداقل 12 تیم از کشورهای دیگر همچون ترکیه و روسیه در این مسابقات حاضر شده و شرایط را برای برگزاری یک رویداد سطح اول جهانی فراهم کنند.

انتظار حضور حداقل 12 تیم خارجی را در کرمانشاه داریم/ «جام تختی» جزء رنکینگ جهانی نیست

منصور کیانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص آخرین اخبار برگزاری کشتی آزاد جام تختی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: تاکنون با توجه به مکاتبات انجام شده از طرف فدراسیون کشتی با فدراسیون کشتی کشور های مختلف، حضور نماینده های گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، مجارستان و سریلانکا در مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی قطعی شده است.

وی افزود: دعوت از تیم های خارجی از طریق فدراسیون کشتی با فدراسیون کشورهای دیگر انجام می شود و امیدواریم حداقل 12 تیم از کشور های دیگر همچون ترکیه و روسیه در این مسابقات حاضر شده و شرایط را برای برگزاری یک رویداد سطح اول جهانی در کشتی فراهم کنند.

دبیر هیات کشتی کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه مسائلی بر تمایل حضور کشور‌های دیگر در جام تختی تاثیرگذار است، گفت: جایزه مسابقات یکی از عوامل تاثیرگذار در تمایل فدراسیون‌ها در مسابقات است و اگر مسابقه‌ای جایزه بزرگی داشته باشد، کشورهای زیادی علاقمند به حضور در آن هستند. از طرف دیگر، اگر مسابقات در رنکینگ کشتی‌گیران تاثیرگذار باشد در ایجاد علاقه در کشتی‌گیران بسیار موثر است ولی متاسفانه جام تختی جزء رنکینگ جهانی نیست.

کیانی ادامه داد: ارتباط بین فدراسیون کشتی ایران با فدراسیون‌های کشتی سراسر جهان نیز مساله دیگری است که بسیار تاثیرگذار است و البته تغییر و تحول اخیر در فدراسیون کشتی کشور ما نیز بی‌تاثیر نیست.

دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه در خصوص تصمیم کشتی استان کرمانشاه برای حضور به عنوان یک تیم مستقل در مسابقات، گفت: باید توجه داشت که نفرات اصلی و قوی کشتی کرمانشاه در قالب تیم ملی بر روی تشک خواهند رفت و جمع کردن یک تیم دیگر از کشتی‌گیران استان کرمانشاه که بتواند در این سطح از مسابقات حاضر شود، هنوز قطعی نیست چرا که در برخی از اوزان تفاوت زیادی بین نفرات اصلی و نفرات دوم استان وجود دارد.

کیانی ادامه داد: امید است با رایزنی مربیان و کمیته فنی کشتی استان کرمانشاه به یک جمع‌بندی کامل در زمینه حضور به عنوان یک تیم مستقل از استان کرمانشاه برسیم و برنامه‌ریزی لازم جهت برگزاری مسابقات انتخابی و مسائل مربوط به آن را انجام بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در رویداد های مختلف کشتی ثابت کرده است که می‌تواند یک میزبان خوب برای مسابقات بین المللی باشد و امیدواریم بتوانیم با برگزاری شایسته این مسابقات، برگ زرین دیگری در کشتی کرمانشاه رقم بزنیم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول