اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فارس گزارش می‌دهد

از صبح یخ‌بندان تا ظهر آفتابی در گلستان/ بیشترین بارش باران در پارک ملی گلستان گزارش شد

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره‌کل هواشناسی استان گلستان دمای هوا در صبح امروز در این استان به صفر و حتی زیر صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

از صبح یخ‌بندان تا ظهر آفتابی در گلستان/  بیشترین بارش باران در پارک ملی گلستان گزارش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امروز روز جشن تولد هوای پاک است و باید سعی کنیم به طبیعت هدیه خوب دهیم تا طبیعت هم در قبال آن هوای مطبوع و خوبی را به ما هدیه کند.

با توجه به ورود سامانه سرد و بارشی به استان گلستان در ارتفاعات این استان شاهد بارش برف بودیم و آنهایی که برف بازی را دوست داشتند به ارتفاعات استان رفته و برف بازی کردند.

* بیشترین بارش باران در پارک ملی گلستان گزارش شد/ ارتفاع برف در برخی از ارتفاعات گلستان بین 30 سانتیمتر و حتی بیش از یک متر گزارش شد

از روز پنج‌شنبه با ورود سامانه سرد و بارشی به استان گلستان آسمان این استان ابری همراه با بارش باران بود و این روند تا شب گذشته به صورت سراسری در سطح استان گلستان ادامه داشت.

بارش باران از بامداد امروز در نواحی غربی استان گلستان متوقف شد و در حال حاضر تنها در برخی از نقاط استان گلستان این بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه داشت.

تا به این لحظه بیشترین بارش باران در پارک ملی گلستان به میزان 89 میلیمتر گزارش شد و این در حالی است که مقدار بارندگی در شهر مراوه‌تپه 29 و در شهرستان‌های گرگان و مینودشت 77 میلیمتر ثبت شد.

میزان بارش باران در شهرستان گنبدکاووس 49 میلیمتر و در شهر کلاله 76 میلیمتر گزارش شد و این بارش‌ها در شهرستان  بندرترکمن 74 میلیمتر و در شهر اینچه‌برون 23 میلیمتر گزارش شد.

تا به این لحظه میزان بارش باران در شهر علی‌آبادکتول 65 میلیمتر، گمیشان 62 میلیمتر، بندرگز 45 میلیمتر و شهرستان کردکوی 58 میلیمتر گزارش شد.

طی چند روز گذشته تاکنون بارش برف در ارتفاعات گلستان را شاهد بودیم که ارتفاع برف در برخی از ارتفاعات گلستان بین 30 سانتیمتر و حتی بیش از یک متر نیز گزارش شد.

* رانندگان در مسیرهای کوهستانی تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند/ شهروندان گلستانی؛ سردترین صبح را تجربه می‌کنند

در حال حاضر در ارتفاعات استان گلستان شاهد بارش پراکنده برف همراه با پدیده مه هستیم و این امر سبب یخ بندان شدن در جاده‌های کوهستانی استان گلستان شده است و نیاز است که رانندگان در هنگام تردد در مسیرهای کوهستانی تجهیزات زمستانه از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

براساس الگوهای پیش‌یابی انتظار داریم که تا اواخر امشب بارش‌ها به صورت پراکنده و اندک ادامه پیدا کند و در پایان شب انتظار می‌رود که بارش‌ها متوقف شود و تراکم ابرها نیز کاسته خواهد شد.

 صبح روز آینده سردترین صبح را تجربه خواهیم کرد و دمای صفر و زیرصفر در استان گلستان را سپری خواهیم کرد که البته این درجه دما ماندگاری زیادی نخواهد داشت و با بالا آمدن خورشید روند افزایش دمای هوا را در سطح شهرهای گلستان خواهیم داشت.

شهرستان مراوه‌تپه در صبح امروز با دمای یک درجه سانتیگراد به عنوان سردترین نقطه استان گلستان معرفی شد و کمینه دما در شهرستان گرگان چهار درجه سانتیگراد گزارش شد و پیش‌بینی می‌شود گنبدکاووس با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان گرمترین نقطه استان گلستان گزارش شود.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول