اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معتمدی خبر داد

برنامه‌ریزی دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در میان دانشگاه‌های صنعتی برتر دنیا

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از برنامه‌ریزی دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در میان دانشگاه‌های صنعتی برتر دنیا خبر داد.

برنامه‌ریزی دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در میان دانشگاه‌های صنعتی برتر دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شانزدهمین کنگره مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
در این مراسم رضا اردکانیان وزیر نیرو، پیروز حناچی شهردار تهران، بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و ابراهیم شیخ معاون منابع انسانی شهرداری تهران حضور دارند.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این کنگره گفت: مهندسی شیمی نقش محوری در توسعه پایدار دارد و دانشگاه صنعتی امیر کبیر رتبه اول را در دانشگاه‌های صنعتی کشور دارد.

وی افزود: برنامه ریزی ما در دانشگاه این است که باتوجه به هدف گذاری که کردیم در سال ۱۴۰۴ در بین دانشگاه‌های صنعتی دنیا قرار بگیریم از طرفی در برنامه راهبردی ما در حال تلاش هستیم که جزء دانشگاه های دسته سوم در چرخش صنعت موثر باشیم.

معتمدی اضافه کرد:  هدف از کنگره این است که جایگاه دانشگاه و نقش فراوان آن در صنعت کشور پر رنگتر شود چرا که پتانسیل در دانشگاه بسیار زیاد است و بیشتر از این نعمت می توان از محققان و دانشجویان استفاده کرد.

وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی استفاده از نیروهای متخصص داخلی نه تنها به صرفه است بلکه عالمانه تر هستند، از طرفی باید اصلاحات ساختار در صنعت کشور اتفاق بیافتد و از ظرفیت متخصصان استفاده شود.

معتمدی تصریح کرد: کنگره مهندسی شیمی قدمت و پتانسیل خوبی نیز در حوزه نفت و صنایع غذایی دارد این در حالی است که می توان از پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بهره برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول