اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان خبر داد

امدادرسانی به 356 حادثه‌دیده برف و کولاک و سیلاب در گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به 356 حادثه دیده برف و کولاک و سیلاب از روز گذشته تاکنون خبر داد.

امدادرسانی به 356 حادثه‌دیده برف و کولاک و سیلاب در گلستان

محمدعلی هروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان در محورهای کوهستانی استان گلستان اظهار کرد: از شامگاه پنجشنبه تا شامگاه جمعه به 356 حادثه دیده برف و کولاک و سیلاب در محورهای مواصلاتی استان گلستان امدادرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این مدت به 106 خودروی حادثه دیده کمک‌رسانی شد و 17 تیم عملیاتی با بکارگیری 14 آمبولانس و چهار خودروی کمک‌دار به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه 60 کیلوگرم نایلون بین حادثه‌دیدگان توزیع شد، گفت: تمامی پایگاه‌های ثابت و سیار و تیم‌های واکنش سریع این جمعیت در آماده‌باش کامل هستند و تلفن ندای امداد 112 به صورت 24 ساعته آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

هروی بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین امدادرسانی تیم‌های امدادی هلال احمر استان در مناطق کوهستانی به ویژه توسکستان، خوش‌ییلاق، درازنو و جنگل گلستان بوده است و همچنین عملیات امداد و نجات به دلیل آبگرفتگی و سیلاب در مناطق بندرترکمن، سیمین‌شهر، برخی محلات گرگان نیز اجرا شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تداوم بارش برف در مسیرهای کوهستانی استان تقاضای ما این است شهروندان از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت ضرورت در سفر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از آغاز سفر از سالم بودن وسیله نقلیه اطمینان حاصل کرده و وضعیت مسیر را از طریق تلفن 141 مرکز کنترل راه‌های کشور جویا شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: با توجه به شرایط جاده‌های استان حتی جاده‌هایی که شاهد بارش باران هستیم و برف‌گیر نیست، لحظه‌ای غفلت و عدم توجه به جلو و رعایت نکات ایمنی و پیشگیرانه می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

گفتنی است، براساس تصمیم آموزش و پرورش گلستان و اداره‌کل مدیریت بحران استان تعدادی از مدارس استان گلستان فردا(شنبه 29 دیماه) به دلیل برف و کولاک و شرایط آب و هوایی حاکم بر استان تعطیل شد.

بر این اساس مدارس بخش گلیداغ شهرستان مراوه‌تپه در هر سه مقطع تحصیلی در روز شنبه 29 دی ماه 1397 در دو شیفت صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

همچنین با توجه به برف و سرمای شدید در مناطق کوهستانی شهرستان کردکوی، تنها مدرسه ابتدایی حاجی آباد کوهپایه، فردا شنبه 24 دی ماه 1397 تعطیل است.

در شهرستان آزادشهر مدارس بخش چشمه ساران در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی به غیر از شهر نوده خاندوز و روستاهای سوسرا و سه راه محمد حسین تعطیل هستند.

در شهرستان آزادشهر، دانش آموزانی که از روستاهای بخش چشمه ساران به آزادشهر و نوده خاندوز تردد می‌کنند فردا تعطیل خواهد بود.

در مینودشت هم همه مدارس دهنه چهل چای (قلعه قافه) و کوهسارات و مدارس دهنه محمد زمان خان از روستای معرکه محله به بعد در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی تعطیل هستند.

در شهرستان گرگان مدارس روستاهای شاهکوه و زیارت در دو نوبت صبح و بعدازظهر و در همه دوره های تحصیلی.

در شهرستان رامیان مدارس روستاهای ویرو،کشکک، رضی، قورچای و الهادی در کلیه دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

شهرستان گالیکش در  مدارس روستاهای قوشه چشمه، کندسکو، سیجان،پنو، لیرو، پادلدل، کیارام، فرنگ و فارسیان، در کلیه دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

با شدت بارش برف و سرمای نامتعارف در برخی نقاط استان در صورت تعطیلی مدارس سایر شهرستان‌ها این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در برخی نقاط کوهستانی استان گلستان، بارش برف به بالای 50 سانتیمتر رسیده و دمای هوا به 14 درجه سانتیگراد کاهش یافته است، این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه دارد.

همچنین در شهرستان کلاله مدارس کوهستانی ازمسیر قره یسرپایین تا سوار بالا و از مسیر قره یسر بالا تا یل چشمه علیا  و همچنین مدارس روستاهای قویجق و چالجه و قره اقاچ  درتمامی دوره های تحصیلی و در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول