اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

عروق خونی آزمایشگاهی به کمک درمان دیابت می‌آید

محققان موفق شدند تا با آزمایش بر روی عروق خونی آزمایشگاهی آنزیمی را کشف کنند که به درمان دیابت کمک می‌کند.

عروق خونی آزمایشگاهی به کمک درمان دیابت می‌آید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محققان سلول‌های بنیادی در دانشگاه «بریتیش کلمبیا» موفق شدند تا رگ‌های خونی انسان را در آزمایشگاه رشد دهند، این یافته می‌تواند نشانه یک جهش بزرگ رو به جلو در مبارزه با بیماری‌های عروقی از جمله آلزایمر، سرطان و دیابت‌ باشد.

براساس گزارش «نیواطلس»، طبق ارزیابی‌ها، دیابت 420 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده که یکی از علائم آن رشد غیرقابل توصیف غشای اطراف رگ‌های خونی است. این تغییر شکل باعث می‌شود تا تحویل اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌ها و بافت‌ها دچار اختلال شوند و همچنین خطر حملات قلبی، نابینایی و نارسایی کلیه را افزایش می‌دهد.

این تیم تحقیقاتی با استفاده از روش خود، وخامت رگ‌های خونی دیابتی را بر روی بافت زنده و ساخته شده در آزمایشگاه، مورد مطالعه قرار دادند.

محققان دریافتند که هیچ کدام از داروهای آنتی دیابت کنونی اثرات مثبتی بر روی اختلالات رگ‌های خونی ندارند. آنها با انجام آزمایش و خطا آنزیم بازدارنده‌ای را کشف کردندکه از ضخامت دیواره‌های رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول