اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

ملت ایران نمی‫خواهد زیر چتر آمریکا باشد

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکا خواستار دنیایی است که کشورهای مختلف زیر چتر و پرچم آنها بوده و در برابر آنها کوچک باشند، گفت: ملت ایران و انقلاب اسلامی نمی‫خواهد زیر چتر آمریکا باشد.

ملت ایران نمی‫خواهد زیر چتر آمریکا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه گرگان، با بیان اینکه دنیا محل قرار و زندگی نیست و باید به دنبال زندگی سعادتمندانه باشیم، اظهار کرد: تقوا شرط این زندگی سعادتمندانه است و باید با انجام عمل صالح دائما با خدا رابطه داشته باشیم تا گرفتار هوای نفس نشویم.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: یگانه وارث رسول خدا (ص) در شرایطی از دنیا رحلت فرمودند که دلی پر از درد و رنج داشتند و با خوشی و شادی از دنیا نرفتند و وصیت‫نامه سیاسی حضرت زهرا (س) بهترین شاهد و گواه این مسأله است که به حضرت امیرالمؤمنین (ع) فرمودند مرا شبانه دفن کنید و به خاک بسپارید.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه امیدوارم خداوند برای تبعیت از حضرت زهرا (س) به همه ما به‫ویژه بانوان توفیق بدهد، افزود: الگو و اسوه زنان مسلمان حضرت فاطمه الزهرا (س) است.

نورمفیدی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، بیان کرد: 40 سال است که از انقلاب اسلامی گذشته و در آستانه این مناسبت مهم، نکات و مسائلی باید مد نظر همگان باشد.

وی تصریح کرد: شاید این روزها برخی می‫گویند «اگر ما برخی کارها را اوایل انقلاب انجام نمی‫دادیم مشکلات پیش‫رو را نداشتیم و یا اعتقاد دارند اگر آن روز شعار «مرگ بر آمریکا» نمی‫گفتیم این روزها گرفتار اذیت‫های دشمن نبودیم» که باید گفت این سخنان از ریشه و اساس غلط است و متأسفانه کسانی که به مسائل تاریخی اشراف و آگاهی کامل ندارند ممکن است تحت تأثیر این سخنان قرار بگیرند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: در تظاهراتی که قبل از انقلاب انجام می‫شد کسی شعار «مرگ بر آمریکا» نمی‫داد و آخرین شعاری که مردم در دوران انقلاب دادند شعار «مرگ بر شاه» بود و شعار «مرگ بر آمریکا» زمانی آغاز شد که نظام شاهنشاهی را در هم پیچیده بودیم و نظام نو جدیدی را پایه‫گذاری کردیم.

نورمفیدی تأکید کرد: اگر آمریکایی‫ها نظام جدید ما را به عنوان پدیده جدید می‫پذیرفتند و باور می‫کردند که نظام شاهنشاهی و آن روزی که 50 هزار مستشار نظامی آمریکایی بر ارتش ایران مسلط می‫شد دیگر تمام شده است ما چگونه برخورد می‫کردیم، به طور قطع نظام جدید دیگر نمی‫توانست با نظام شاهنشاهی برخورد کند و آمریکا هم باید انقلاب اسلامی را قبول می‫کرد.

وی بیان کرد: در جلسه‫ای که در ایتالیا داشتم و در آن چند تن از آمریکایی‫ها هم حضور داشتند خطاب به آنها گفتم که استعمار انگلیس در کشورمان سابقه‫تر از آمریکا بود اما با آنها روابط برقرار کردیم حال چرا با شما (آمریکا) چنین برخوردی داشتیم؟ در واقع آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حاضر نبود، بپذیرد که وضع جدیدی آمده و در داخل و خارج از کشورمان علیه ایران فعالیت کرد و توطئه‫های آنها برای سرکوب انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست انقلاب در سفارت آمریکا آغاز شد.

آغازگر شعار «مرگ بر آمریکا» خود آمریکایی‫ها بودند

امام جمعه گرگان متذکر شد: آمریکا در خارج از کشورمان نیز شاه را که همه ملت ایران بر علیه وی بودند در کشور خود پناه داد و با این اقدام در مقابل ملت ایران ایستاد، در واقع آغازگر شعار «مرگ بر آمریکا» خود آمریکایی‫ها بودند.

نورمفیدی با بیان اینکه ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه اگر ما شعار «مرگ بر آمریکا» نمی‫گفتیم آمریکا با ما کاری نداشت سخن پوچ و بیهوده‫ای است، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این حرف غلطی است و برخی می‫خواهند راه را انحرافی نشان دهند.

وی تأکید کرد: کودتای 28 مرداد در حالی رخ داد که دولت دکتر مصدق درود بر آمریکا گفت و برای خارج کردن انگلیس از صحنه، روابط خوبی با آمریکا داشت اما آمریکا با انگلیس مشارکت کرد و کودتای 28 مرداد را در کشورمان به راه انداختند و دولت ملی مصدق را ساقط کردند.

امام جمعه گرگان اذعان کرد: ممکن است عده‫ای بگویند آمریکا به دلیل اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی بود علیه ما است اما مردم ویتنام چه کردند که آمریکا 20 سال با بمب و موشک به این کشور ظلم کرد و یا در آمریکای لاتین و شیلی به مردم این کشورها ظلم می‫کند و در نقاط مختلف دنیا دست به جنایت می‫زند.

نورمفیدی با بیان اینکه برخی که ادعا می‫کنند دشمنی آمریکا با ملت ایران به دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» است، نمی‫دانند که این سخنان دروغ است و ریشه انحرافی دارد، بیان کرد: می‫خواهند ذهن ملت ایران را از مسیر درست منحرف کند؛ همان کاری که در کودتای 28 مرداد کردند.

استقلال و پیشرفت ریشه دشمنی آمریکایی‫ها با ایران

وی با اشاره به ریشه مخالفت آمریکا تصریح کرد: ما می‫خواهیم مستقل باشیم و عزیز زنده کنیم اما آمریکا نه برای ما که برای هیچ کس این استقلال را نمی‫خواهند و خواستار دنیایی هستند که کشورهای مختلف زیر چتر و پرچم آنها بوده و در برابر آنها کوچک باشند.

امام جمعه گرگان افزود: ملت ایران و انقلاب اسلامی نمی‫خواهند زیر چتر آمریکا باشند قبل از انقلاب اسلامی زیر چتر کشورهایی همانند روس، انگلیس و یا آمریکا بودیم اما اکنون دیگر نمی‫خواهیم برده کسی باشیم و این برای دیکتاتورها و قلدرهایی مانند آمریکا قابل پذیرش نیست و این از خاصیت قلدرها است که می‫خواهند خود به تنهایی در میدان باشند.

نورمفیدی یادآور شد: آمریکا اعتقاد دارد ما باید با آنها باشیم تا بتوانیم زندگی کنیم و در عین حال با توسعه و پیشرفت ما مخالف است و نمی‫خواهد ما پیشرفت کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت‫ها با یکدیگر متفاوت است، ابراز کرد: پیشرفتی که متکی به خود ملت باشد و مردم همان کشور بتوانند پیشرفت کنند با پیشرفتی که دیکته‫شده از جای دیگر باشد متفاوت است، ما امروز در بخش هسته‫ای، قدرت دفاعی و موشکی و ... به پیشرفت‫های خوبی رسیدیم و این پیشرفت از پیشرفت‫های اساسی است و باید گفت ریشه دشمن با آمریکا همین پیشرفت‫ها است و اگر همین امروز این پیشرفت‫ها را کنار بگذاریم ممکن است مشکل ما آمریکا پایان یابد اما در مقابل ما باید برده و تسلیم آمریکایی‫ها باشیم که ممکن نیست.

امام جمعه گرگان تأکید کرد: ملت ایران اراده کرده دیگر تسلیم نباشد چراکه شخصیت‫های بسیاری برای استقلال و عزت این کشور سر به دار شده و زیر خاک رفته و شهید شدند.

نورمفیدی با بیان اینکه دشمن برای ما مشکلات اقتصادی و ... به راه می‫اندازد، افزود: توصیه می‫کنم همه در کنار توجه به مشکلات، اصل و اساس را هم ببینند و  همانطور که رئیس جمهور تأکید کردند تا مردم همکاری نکنند، نمی‫توان به مشکلات و مسائل پایان داد.

وی تصریح کرد: درست است که مشکلاتی مانند بیکاری و... رنج‫آور است اما ریشه مشکلات در شعار «مرگ بر آمریکا» نیست چراکه شعارها و رفتارهای ما در عکس‫العمل رفتارهای آمریکایی‫ها بوده است.

تصویب 3 هزار میلیارد تومان طرح در سفر هیئت دولت به گلستان

امام جمعه گرگان به سفر رئیس جمهور به استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان 600 میلیارد تومان برای استان گلستان در نظر گرفتند که در این سفر به حدود 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نورمفیدی اضافه کرد: در سفر قبلی زهکشی 34 هزار هکتار از اراضی ماندابی و شوره‫زار استان زهکشی شده که این مهم از اقدام اساسی به‫شمار می‫رود و در این سفر هم قرار شد 50 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شود که بنده پیشنهاد دادم به 70 هزار هکتار افزایش یابد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول