اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

امام جمعه شهر سردرود:

حضرت زهرا(س) پرچم‌دار مبارزه سیاسی در دفاع از حریم ولایت بودند

امام جمعه شهر سردرود با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)گفت: حضرت زهرا(س) پرچم‌دار مبارزه سیاسی در دفاع از حریم ولایت بودند.

حضرت زهرا(س) پرچم‌دار مبارزه سیاسی در دفاع از حریم ولایت بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود، حجت الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به شروط داشتن خانواده موفق اظهار داشت: یکی از شاکله‌های خانواده موفق، حاکم شدن علاقه در داخل خانواده است.

وی با بیان اینکه محبت به خانواده از سیره رفتاری پیامبران الهی است، گفت: مشارکت در امور خانه به تناسب توانمندی‌ها از راهکار‌های ایجاد محبت است.

جلیلی با بیان اینکه اسلام همان قدر که به آخرت انسان می‌پردازد به همان قدر در امور دنیوی کاربرد دارد، افزود: گفتار، یکی‌از راه‌های افزایش علاقه ‌در خانه است و نرم زبانی در گفتار بسیار مهم و ضروری است.

خطیب جمعه سردرود در خطبه دوم نماز جمعه سردرود با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه (س)گفت: حضرت زهرا(س) پرچم‌دار مبارزه سیاسی در دفاع از حریم ولایت بودند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولی زمان خود لحظه‌ای درنگ نکرد و این مهم‌ترین درس برای شناخت جایگاه والای این حضرت است.

جلیلی تاکید کرد عزاداری برای این حضرت بدون معرفت شناسی ممکن نیست و مهم‌رین شاخصه حرکت حضرت زهرا(س) آگاهی و حساسیت به مسائل سیاسی است.

امام جمعه سردرود با بیان اینکه اقدامات و مجاهدت‌های حضرت زهرا (س) در حاکم شدن حکومت حق خط بطلانی بود بر تفکر جدایی دین از سیاست، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با بصیرت و ولایتمداری، تا پای جان در راه حق و ولایت ایستادند و حتی خط و مشی سیاسی خود را در وصیت‌نامه خود به یادگار گذاشتند.

جلیلی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی تجلی بخش توحید ربوبی و استقرار نظام ولایی بود.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی حاصل پیوند جدایی ناپذیر امت با ولایت است.

جلیلی با اشاره به توطئه‌های متعدد دشمن در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی‌ آن را از ثمره‌های ولایت الهی دانست و با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی بدین شکل در طول تاریخ بی‌سابقه بود، گفت: امروز به برکت ولایت فقیه به‌عنوان نعمت عظیم الهی که در عصر غیبت به نیابت از امام‌ معصوم استمرار ولایت پیامبر و اهل بیت (ع)، رمز پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی در طول این 40 سال است.

وی با اشاره به موفقیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی و برشمردن مصادیق آن تاکید کرد: امروز عده‌ای با اهداف سوء در صدد ناکار آمد نشان دادن نظام اسلامی در جامعه با توسل به فضای مجازی هستند تا پیشرفت‌های متعالی نظام اسلامی را کمرنگ نشان دهند که نیاز است با ورود در این زمینه و روشنگری این توطئه برنامه‌ریزی شده دشمنان نیز خنثی گردد.

امام جمعه سردرود با اشاره به بازداشت مجری شبکه تلویزیونی پرسس تی وی صرفا به دلیل گرایش به دین اسلام و رفتار غیرانسانی آمریکا با وی ، آن را مصداق بارز حقوق‌بشر آمریکایی دانست.

انتهای پیام/60001/ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول