اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ظریف در جمع خبرنگاران

ایران و عراق قبل از ایجاد دولت آمریکا، رابطه داشتند/رابطه ما تصنعی نیست

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه پامپئو هیچ حقی ندارد در مسائل تهران و بغداد دخالت کند، گفت: ایران و عراق قبل از ایجاد دولت آمریکا، رابطه داشتند و رابطه ما تصنعی نیست.

ایران و عراق قبل از ایجاد دولت آمریکا، رابطه داشتند/رابطه ما تصنعی نیست

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران در نجف درباره سفرش به عراق با بیان اینکه سفر به عراق طولانی ترین سفر خارجی به این کشور بود، گفت: سفر بسیار خوبی بود و جلسات بسیار خوبی با مسئولان عراقی داشتیم.

وی افزود: در همه شهرهایی که سفر کردیم با مسئولان محلی، نمایندگان بخش خصوصی و برخی از فعالان جامعه مدنی و روسای قبایل دیدارهای بسیار خوبی داشتیم و در همه این دیدارها رابطه بسیار نزدیک بین مردم ایران و عراق و دولت‌های دو کشور که رابطه‌ای تاریخی است و این رابطه که با خون شهدای مبارزه با داعش آبیاری شده، کاملا خود را در علاقه مردم دو کشور به یکدیگر نشان می‌داد و امیدوارم این سفر زمینه را برای همکاری بین بخش‌های خصوصی ایران و عراق فراهم کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جلسه امروز با اتاق نجف را نیز جلسه خوبی خواند. 

*نیاز نداریم پنهانی به عراق سفر کنیم

وی در پاسخ به سؤالی درباره سفر مخفیانه ترامپ به عراق اظهار داشت. رابطه ما با عراق تصنعی نیست، نیاز نداریم پنهانی به عراق سفر کنیم. ما با مردم دیدار و در جمع آنها حاضر می‌شویم و ارتباط قوی بین مردم دو کشور وجود دارد.

ظریف افزود: آینده روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بسیار درخشان است و هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود. در آینده نزدیک سفر رئیس جمهور ایران به عراق انجام و امیدوارم با تهیه مقدمات کنونی، شاهد سفر بسیار خوبی باشیم. 

*پامپئو حق دخالت در مسائل ایران و عراق را ندارد

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره اظهارات اخیر پامپئو وزیر خارجه آمریکا و تاثیر آن بر روابط تهران و بغداد، عنوان کرد: ایشان هیچ حقی ندارد که در مسائل ایران و عراق دخالت کند. ایران و عراق قبل از اینکه دولت آمریکا ایجاد شود، با هم رابطه داشتند و در آینده هم رابطه خواهند داشت.

به گزارش فارس، ظریف یکشنبه عصر ۲۳ دی ماه در راس هیاتی به عراق سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول