به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، جعفر اسدی دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: این جشنواره زمینه رشد کسب و کارهای نوآور برای تمایز با سایر محصولات را فراهم میکند.
وی افزود: ارزیابی دانشگاه شریف برای توسعه شرکتها در واقع برمبنای نیازهای مشتری است تا هدف اصلی یعنی توسعه نوآوری و خلاقیت شرکتهای بزرگ میسر شود.
اسدی به بازخوردهای مثبت شرکتها از جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: گزارشها از فرآیند ارزیابی تاکنون مثبت اعلام شده است و تلاش میشود تا استقرار مرکز نوآوری محصول، ارتباطی مستمر با شرکتهای تجاری برقرار کنند.
به گفته وی، مرکز نوآوری شریف در بحث ارزیابی از بهترین مدلهای بینالمللی استفاده میکند که براساس عوامل موفقیت سازمانهای موفق بین المللی توسعه یافته است.
دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره در ادامه با اشاره به بومی سازی علم و نوآوری در مرکز نوآوری شریف خاطر نشان کرد: مبنای کار در دبیر خانه توسعه علم و نوآوری بومی است، در این مرکز محصولات نوآوری شناسایی و براساس ممیزی، به ارزیابی شرکتهای دارای معیارهای لازم پرداخته میشود.
اسدی یادآور شد: از میان 32 مورد کاربر، پنج محصول غیر قابل پذیرش عنوان شد. چهار محصول شرایط اخذ گواهینامه اهتمام و 24 محصول شرایط نوآور بودن را داشتند.
وی در پایان گفت: استمرار ارتباط دانشگاه با شرکتها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با افراد متخصص میتوان به نوآور بودن شرکتها کمک کرد تا فرهنگ نوآوری گشایش در کسب و کار ترویج پیدا کند.
class="wordInCorrect" id="1610_6">انتهای پیام/