اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیدار عضو «فتح» با وزیر کشور لبنان/عباس به نشست بیروت نمی‌آید

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در دیدار با وزیر کشور لبنان اعلام کرد، رئیس تشکیلات خودگردان امکان حضور در نشست اقتصادی بیروت را ندارد.

 دیدار عضو «فتح» با وزیر کشور لبنان/عباس به نشست بیروت نمی‌آید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح با «نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان دیدار کرد و در دیدار مذکور درباره تنش‌های اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه و امور‌ فلسطینی‌ها در لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «‌ان‌ان‌ای»، عزام الاحمد اعلام کرد در این دیدار درباره اوضاع داخلی اردوگاه‌های فلسطینی صحبت شد. المشنوق همچنین در جریان اوضاع فلسطین که به دلیل طرح «دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» به حد انفجار رسیده، قرار گرفت؛ این طرح در حقیقت چیزی جز یک پوشش به پروژه راستگراهای افراطی اسرائیل نیست که می‌خواهند نفوذ رژیم اشغالگر را در کرانه باختری، قدس و نوار غزه بیشتر کنند؛ آنها با نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی، شهرک‌سازی را روز به روز بیشتر کرده‌‌‌اند تا دموگرافی (بافت جمعیتی) قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین را تغییر دهند و مسأله بازگشت آوارگان را برای همیشه کنار بزنند.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

عضو فتح افزود: درباره هماهنگی عربی میان لبنان و فلسطینی در بحث آوارگان نیز صحبت و تأکید کردیم حق بازگشت، حقی مقدش برای آوارگان فلسطینی است و مأموریت «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی وابسته به سازمان ملل) قبل از اینکه سیاسی باشد، انسانی است.

عزام الاحمد در پاسخ به سوالی درباره سطح حضور طرف فلسطینی در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت، اعلام کرد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به دلیل ریاست فلسطین بر گروه «77» - این گروه در سال 1964 میان 77 کشور در حال توسعه تشکیل شد- و سفر به نیویورک در آن بازه زمانی، نمی‌تواند در نشست مذکور حاضر شود.

نشست اقتصادی اتحادیه عرب قرار است در روزهای 19 و 20 ژانویه (29 و 30 دی) در بیروت برگزار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول