اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملاقات مرزی

فرمانده هنگ مرزی ماکو و والی ایغدیر ترکیه بر توسعه همکاری‌ها تاکید کردند

فرمانده هنگ مرزی شهرستان ماکو و والی ایغدیر ترکیه در نشست مشترکی نسبت به توسعه همکاری‌های مرزی، تقویت آرامش و امنیت در مرزهای ایران و ترکیه تاکید کردند.

فرمانده هنگ مرزی ماکو و والی ایغدیر ترکیه بر توسعه همکاری‌ها تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شیرزاد حاجی زاده امروز در نشست مشترک و ملاقات مرزی با والی استان ایغدیر ترکیه اظهار داشت: حفظ امنیت پایدار در مرزهای مشترک کشورمان با کشور ترکیه و مبارزه با انواع قاچاق، تحرکات تروریستی و برخورد با متخلفان از سوی دو طرف ضروری است.

وی با تاکید بر اهمیت مرزها در جمهوری اسلامی و تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی مرزبانان در حفظ و حراست از مرزها گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی در تمامی مرزهای خاک مقدس جمهوری اسلامی با جان دل تلاش کرده و آماده جان فشانی هستند.

فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز درجه یک جمهوری اسلامی در ماکو با اشاره به تحرکات و شرارت برخی گروهک‌ها در مرزهای شمال‌غرب کشور و مرز ترکیه بر همکاری مرزبانان کشور ترکیه برای جلوگیری از فعالیت و تردد آنها در مرزها تاکید کرد و افزود: مرزهای جمهوری اسلامی برای نیروهای نظامی و انتظامی مقدس بوده و برای حفظ و حراست از آنها شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

حاجی زاده با اشاره به جان باختن یکی از مرزبانان کشور ترکیه در درگیری با گروهک‌ها در هفته گذشته گفت: مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای حفظ و حراست از مرزهای دو کشور جان خود را فدا خواهند کرد.

وی با اشاره به امنیت کامل در مرزهای کشورمان با کشورهای همسایه افزود: با همت و تلاش مرزبانان، امنیت کامل در مرزهای این شهرستان با ترکیه و نخجوان حاکم است.

دولت ایران و ترکیه ارتباط و دوستی دیرینه دارند

والی استان ایغدیر ترکیه هم در این ملاقات با اشاره به تاریخ دیرین ارتباط و دوستی بین ملت و دولت ایران و ترکیه گفت: این دوستی‌ها عامل آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور است.

«انور اونلو» با اشاره به اهمیت همکاری مرزبانان دو طرف در مرزها افزود: امنیت و آرامش به وجود آمده باعث شده است تا ساکنان دو سوی مرز تبادلات فرهنگی اقتصادی و اجتماعی خوبی با هم دیگر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در هر دو طرف نوار مرزی، مرزنشینان و اتباع مرزی ما زندگی می‌کنند و تصمیمات این جلسات تاثیر بسیار زیادی در ارتقای رفاه، آرامش و آسایش مرزنشینان دو کشور دارد که ما نیز این امر را دنبال می‌کنیم.

والی استان ایغدیر ترکیه با تاکید بر تسهیل امور مرزنشینان دو کشور عنوان کرد: تسهیل در داد و ستد‌های مرزی به همراه تقویت بازارچه‌های مرزی می‌تواند در این زمینه موجب رشد و تقویت روابط اقتصادی دو طرف شود.

اونلو همچنین اظهار کرد: ترکیه خواهان افزایش تدابیر امنیتی موجود در خط مرزی بین ترکیه و ایران برای جلوگیری از وقوع اقدامات تروریستی است.

به گزارش فارس، در این ملاقات طرفین در مورد تسهیل در تردد مسافر و خودرو در گمرکات بازرگان و گوربلاغ، تلاش برای امنیت بیش از پیش مرزها و جلوگیری از قاچاق انسان و کالا در مرزها همچنین مقابله شدید با اشرار در مرزهای دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول