اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش احتمال شکست برگزیت

برلین: اگر برگزیت رای نیاورد اروپا آماده مذاکرات جدید است

وزیر خارجه آلمان در آستانه رای گیری پارلمان بریتانیا درباره برگزیت، از آمادگی اتحادیه اروپا برای مذاکرات جدید در صورت شکست آن خبر داد؛ اظهار نظری که نشان دهنده افزایش احتمال شکست برگزیت در لندن است.

برلین: اگر برگزیت رای نیاورد اروپا آماده مذاکرات جدید است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در آستانه رای گیری پارلمان بریتانیا در زمینه توافق برگزیت اعلام کرد که اگر این توافق در نشست امروز رای نیاورد اتحادیه اروپا آماده مذاکرات جدید است.

انگلیس و اتحادیه اروپا از زمان رای مثبت مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا با انجام مذاکرات فشرده به توافقی موسوم به توافق برگزیت دست یافته‌اند که سازوکار خروج لندن از این سازمان را تعیین و مشخص کرده است. 

در حالی که تا ساعاتی دیگر نشست پارلمان انگلیس در این زمینه آغاز می‌شود نشانه ها از احتمال شکست این طرح حکایت دارد. 

ترزا می نخست وزیر انگلیس دو روز پیش در یک مقاله، با هشدار نسبت به عواقب جدی رای نیاوردن برگزیت از احتمال شکست آن خبر داده است.

وی با انتشار مطلبی در نشریه «میل آن‌ساندی» گفت به دلیل اقداماتی که قانون‌گذاران به منظور تضعیف طرح او در زمینه برگزیت صورت می‌دهند، احتمالا اصلا برگزیتی وجود نخواهد داشت.

در این مطلب آمده است: «پیام من به کشور در این آخر هفته ساده است: ما باید نگاه‌های خود را بر روی نتیجه خوب متمرکز کنیم. اگر چنین نکنیم، این خطر وجود دارد که اصلا برگزیتی وجود نداشته باشد.برخی از مردم پرسیده‌اند که آیا طرح برگزیت ما نقطه آغازی برای رنج‌های ما خواهد بود. بگذارید به روشنی بگویم که توافق برگزیت ما فهرستی طولانی از آرزوهایی نیست که مذاکره‌کنندگان از میان آنها انتخاب کرده باشند. این برنامه‌ای کامل است که مجموعه‌ای از نتایج غیر قابل مذاکره را شامل می‌شود.»

طبق برنامه ترزا می، قرار است بریتانیا در مارس 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند اما تحقق این مساله منوط به تصویب توافق برگزیت رد پارلمان انگلیس است. 

برگزیت طی چند ماه گذشته مهمترین مساله احزاب سیاسی و حامیان و مخالفان این طرح بوده است و باعث ایجاد تنشهای زیادی در انگلیس شده است.

«جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا اخیرا گفته اگر توافق ترزا می در خصوص جدایی این کشور از اتحادیه اروپا در پارلمان رای نیاورد ممکن است برگزیت اجرا نشود. وی تصریح کرد اگر این توافق شکست بخورد احتمال «فلج شدن برگزیت» جدی خواهد بود و ممکن است موجب توقف خروج برنامه‌ریزی‌شده بریتانیا از اتحادیه اروپا شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول