اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تدوین مکانیزم تبادل اطلاعات در جرائم تروریستی محور رایزنی مقامات «همسود»

نشست کارشناسان همسود با موضوع تهیه مکانیزم تبادل اطلاعات برای مبارزه با جرائم فراملی روزهای 23-24 ژانویه به میزبانی بلاروس در شهر «مینسک» برگزار می‌شود.

تدوین مکانیزم تبادل اطلاعات در جرائم تروریستی محور رایزنی مقامات «همسود»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست کارشناسان همسود با موضوع تهیه مکانیزم تبادل اطلاعات برای مبارزه با جرائم فراملی روزهای 23-24 ژانویه به میزبانی بلاروس در شهر «مینسک» این کشور برگزار می‌شود.

گروه کارشناسان این اتحادیه به ابتکار شورای وزاری کشورهای عضو و شورای فرماندهان نیروهای مرزی همسود ایجاد شده است.

گروه مذکور متشکل از نمایندگان وزارت‌ کشور، امنیت، خدمات مرزبانی و سایر ساختارهای ذیربط کشورهای عضو همسود می‌باشد.

انتظار می‌رود کارشناسان همسود در این نشست به تهیه روش‌های حقوقی، مدیریتی و نظامی بپردازند که تصویب آن به بهبود مکانیزم‌های موجود تبادل اطلاعات کمک می‌کند.

علاوه بر این در چارچوب این نشست روش‌های مناسبی برای برخورد با افراد مظنون به شرکت در درگیری‌های مسلحانه در کشورهای سوم تهیه و تدوین می‌شود.

این موضوع با توجه به بازگشت شهروندان همسود که در درگیری‌های مسلحانه در صفوف سازمان‌های بین المللی تروریستی شرکت کردند از اهمیت زیادی برخوردار است.

بهبود اقدامات مشترک در رابطه با افرادی که در فهرست پیگرد قانونی بین دولتی قرار دارند یکی دیگر از اهداف مهم این نشست به شمار می‌رود.

بهبود کانال‌های انتقال اطلاعات و همچنین امکان معرفی فرمت واحد الکترونیکی تبادل اطلاعات در سطح ملی از جمله دیگر موضوعاتی می‌باشد که در جریان این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

نوسازی سیستم‌های خودکار تامین اطلاعاتی فعالیت‌های انتظامی، بهینه سازی ساختار اطلاعاتی و ویژگی‌های عملکردی آنها از دیگر مسائل مورد بررسی این نشست به شمار می‌روند.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در 21 دسامبر 1991 (20 آذر 1380) در «آلماتی» توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در 3 دسامبر 1993 (12 آذر 1382) و به دنبال درخواست «ادوارد شواردنادزه» رئیس جمهور گرجستان در 8 اکتبر 1993 (16 مهر1382) صورت گرفت.

بیش از 70 درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می‌شود هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول