اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حزب پارلمانی «سوسیال دموکرات» قرقیزستان:

چین‌هراسی و سیاه‌نمایی با هدف تخریب «آتامبایف» انجام می‌شود

حزب پارلمانی «سوسیال دموکرات» قرقیزستان در واکنش به گسترش احساسات چین هراسی در این کشور در پیامی دولت فعلی را متهم به تخریب رئیس جمهور سابق کرد.

چین‌هراسی و سیاه‌نمایی با هدف تخریب «آتامبایف» انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مرکز مطبوعاتی حزب پارلمانی «سوسیال دموکرات» در واکنش به گسترش احساسات چین هراسی پیامی رسمی منتشر کرد.

در این پیام آمده است: مطالب غیرواقعی درباره چین با هدف سیاه نمایی فعالیت‌ها و تخریب «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان و طرفداران وی منتشر شده است.

نهادهای امنیتی توانایی کامل برای تشخص و بازداشت برگزار کنندگان تجمع‌های اعتراضی ضدچینی را دارند به عنوان مثل دفتر ریاست جمهور و کابینه وزرا باید در واکنش به تجمع اعتراضی که در تاریخ هفتم ژانویه سال جاری برپا شد اقدامات مختلف از جمله انتشار اطلاعات درباره همکاری مؤثر «بیشکک» و «پکن» انجام می‌دادند.

در سال 2018 دولت هیچ اقدامی برای جلوگیری از گسترش اطلاعات ضدچینی و تحریک مردم  انجام نداد و این تحولات به روابط قرقیزی- چینی ضربه قابل توجهی زد و در حال حاضر دولت سعی بر انتقال مسئولیت به رقبای خود دارد.

اما نهادهای دولتی باید دلائل گسترش احساسات چین هراسی را در فعالیت‌های خود ببینند.

در دوره ریاست آتامبایف گام‌های مهمی برای تقویت همکاری قرقیزستان و چین صورت گرفت و پروژه‌های مشترکی در حوزه اقتصادی با توجه به منافع ملی بیشکک اجرا شد.

آتامبایف مردم چین و رؤسای این کشور را به عنوان دوست قرقیزستان خطاب می‌کرد و حتی پس از دوره ریاست وی «سی سینگ پینگ» رئیس جمهور چین هنوز رئیس جمهور سابق را به مراسم‌های رسمی دعوت می‌کند.

طرفداران حزب مذکور هیچ روابطی با برگزار کنندگان تجمع‌های اعتراضی ضدچینی ندارند و تمام مطالب درباره حضور آتامبایف در این فعالیت‌ها بخشی از برنامه‌ریزی برای تخریب سوسیال دموکرات‌ها می‌باشد.

این در حالی است که با تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین در قرقیزستان رشد احساسات چین هراسی گسترش یافته و در چارچوب این حوادث تجمع‌های اعتراضی برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول