اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حناچی در دانشگاه شریف:

شهرداری از شکل گیری اکوسیستم دانش بنیان حمایت می‌کند

شهردار تهران با بیان اینکه ناحیه نوآوری شریف قطعاً پیشنهاد خوبی است گفت: شهرداری از شکل گیری اکوسیستم دانش بنیان حمایت می‌کند.

 شهرداری از شکل گیری اکوسیستم دانش بنیان حمایت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پرویز حناچی شهردار تهران در رویداد معرفی برنامه های توسعه ناحیه نوآوری شریف در دانشگاه صنعتی شریف، گفت: اگر ما همان مسیری که تاکنون طی کردیم انجام دهیم به همان جایی خواهیم رسید که تاکنون رسیده ایم و اگر می‌خواهیم تغییر کنیم باید نوآوری کنیم.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما جوان است، اگر برای اینها برنامه ریزی کنیم فرصت است و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم تهدید است.

شهردار تهران با بیان اینکه فضای تصمیم گیری در شهر متاثر ازحوزه تصمیم گیران، سرمایه گذاران و منافع شهروندان است اظهار داشت: فضای ساخته شده ناحیه نوآوری شریف فصل مشترک این سه حوزه است. زمانی که حوزه سوم فراموش می‌شود پروژه ها ناقص است.

حناچی افزود: ناحیه نوآوری شریف قطعاً پیشنهاد خوبی است و دانشگاه های معتبر دنیا این کار را انجام می دهند و قطعا به نفع ماست و اگر در چارچوب شهرسازی عمل کنیم مناسب است و شهرداری حتماً برای زیرساخت ها کمک می کند و شهرداری از شکل گیری اکوسیستم دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه موضوع «سه شنبه های بدون خودرو» کار جدیدی نیست ولی یک نماد است که حرکتی ایجاد شود گفت: حال شهرمان خوب نیست و حال مردم شهرمان هم خوب نیست. 

شهردار تهران اضافه کرد:سالانه هزار ۲۰۰ نفر در حوادث فوت می کنند، ۴۰۰ نفر نیز درعدم مسائل ایمنی جان خود را از دست می‌دهند؛ آمارناشی از مرگ توسط ذرات معلق هم بالاست ولی مستقیم نیست. درسال ۹۴ بیش از۴ هزار نفر به این دلیل فوت کرده‌اند که آمار بالایی است و البته در کشورهای دیگرنیز همین طور است‌.

حناچی گفت: این آمار را درکنار چاقی مفرط کودکان و فشارخون قرار دهیم، تاثیرات مستقیم ناشی از درمان این بخش بالای سه میلیارد تومان است که با برنامه ریزی می توان مشکل را حل کرد. سه شنبه های بدون خودرو این هدف را دارد و جوانان ما هم باید به این موج کمک کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که این موضوع یک شعار نیست و ما راهی جزتوسعه حمل و نقل عمومی ودوچرخه نداریم و ابتدا قشرتحصیلکرده ما مخاطب این موضوع است گفت: آمار ساییدگی زانو در بین جوانان ما ۲۵ درصد است و دلیلی جز بی تحرکی برای آن نیست.

شهردار تهران ادامه داد: سه تحول دردنیا در چند دهه اخیر رخ داده که عدم تمرکز دولت ها، خروج صنعت از شهر و توسعه بخش خصوصی بوده است. خروج صنعت از شهر فضاهایی را رها گذاشته که بایدبرای آن برنامه ریزی شود. عظیم ترین کارخانجات ما مثل کارخانه سیمان ری فضای بسیاری بزرگی هستند که می‌توانند در اختیار استارتاپ ها باشند.

حناچی خاطرنشان کرد: البته انتظار داریم این شرکت ها پاسخگوی مشکلات ما باشند، ما برای رفع نیازهای مردم از شرکت ها حمایت می‌کنیم.

وی به آمار تولید زباله در تهران اشاره کرد و گفت: در شهر تهران روزانه ۹ هزار تن زباله و۴۵ هزار تن نخاله ساختمانی تولید می‌شود که بازیافت آنچنانی هم نداریم. شهر لندن بسیاری از زباله ها را به ثروت تبدیل می‌کند اما ما هنوز نقیصه هایی داریم. تغییر روش در بدنه سنتی مشکلاتی را ایجاد می‌کند و امکان تفکیک از مبدا را نداریم.

شهردار تهران گفت: سطل های زباله‌ای در شهر وجود دارد که سبب توسعه حیوانات موذی شده می‌شود. ما آمادگی داریم با شرکت های دانش بنیان برای رفع این نیازها همکاری کنیم. مردم ما چند برابر متوسط جهانی زباله تولید می کنند و نمی‌دانند که چرا نایلون نباید مصرف کنند و مصرف نایلون بالاست و باید تبدیل به پیام عمومی شود و امیدوارم جامعه دانشگاهی برای تغییر این روش به ما کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول