اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تحویل 125 خودروی نظامی مجهز روسیه به مرزبانی قرقیزستان

مراسم دریافت کمک‌های نظامی روسیه به قرقیزستان امروز با حضور مقامات عالی رتبه 2 کشور برگزار شد.

تحویل 125 خودروی نظامی مجهز روسیه به مرزبانی قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، مراسم دریافت کمک‌های نظامی روسیه به قرقیزستان امروز با حضور مقامات عالی رتبه 2 کشور برگزار شد.

در این مراسم «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان، «اندری کروتکا» سفیر روسیه در «بیشکک» و مقامات نظامی 2 کشور حضور داشتند.

در ابتدای مراسم کروتکا اظهار داشت: با پیوستن قرقیزستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه کمک‌های تجهیزاتی و مالی را به بیشکک برای تقویت مرزهای جنوبی اتحادیه مذکور از جمله مرزهای قرقیز با چین، تاجیکستان و ازبکستان ارائه کرد.

وی ادامه داد: امروز آخرین دوره کمک روسیه به سرویس مرزی قرقیزستان به اتمام رسید و از این تجهیزات برای تأمین امنیت این کشور استفاده می‌شود.

«میحایل سمیناف» وزیر حمل‌ونقل روسیه در این مراسم گفت: در سال 2018 با کمک «مسکو» 11 پست مرزی مجهز و امروز 125 خودرو نظامی مورد نیاز سرویس مرزی قرقیزستان به این کشور تحویل داده شد.

«اولاربک شارشیف» رئیس سرویس مرزی قرقیزستان به حضار ویژگی هر خودرو را معرفی کرده و از آمادگی کامل این نهاد برای تأمین امنیت مرزهای جنوبی اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.
مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.  

قرقیزستان در تاریخ 12 اگوست سال 2015 رسما عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول