اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خطر خودکشی در مبتلایان به سرطان در آمریکا تا چهار برابر افزایش می یابد

نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه پن استیت آمریکا نشان می دهد خطر خودکشی در افراد مبتلا به سرطان تا چهار برابر بیشتر از افرادی است که به این بیماری مرگبار مبتلا نیستند.

خطر خودکشی در مبتلایان به سرطان در آمریکا تا چهار برابر افزایش می یابد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یوروکلارت، نتایج بررسی پژوهشگران دانشگاه پن استیت آمریکا نشان می دهد خطر خودکشی در افراد مبتلا به سرطان تا چهار برابر بیشتر از افرادی است که به این بیماری مرگبار مبتلا نیستند.

بررسی یادشده با مطالعه داده های مربوط به بیش از هشت میلیون نفر بیمار مختلف در آمریکا انجام شده و نشان می دهد در میان سرطانی ها مردان سفیدپوست بیشتر از دیگر گروه های نژادی و همین طور بیش از زنان خودکشی می کنند.

از سوی دیگر احتمال دست زدن به خودکشی در میان بیمارانی که در سن پایین تر به سرطان مبتلا شده اند، بیشتر است. علاوه بر این، کسانی که به سرطان های ریه، سر و گردن، بیضه و غذذ لنفاوی مبتلا می شوند بیشتر از مبتلایان به سایر انواع سرطان با خطر خودکشی دست و پنجه نرم می کنند.

پژوهشگران می گویند اگر چه سرطان یکی از کشنده ترین بیماری ها در جهان است، اما بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری به خاطر ابتلا به سرطان نمی میرند، بلکه عوامل دیگری مانند خودکشی، استرس و افسردگی عامل مرگ آنهاست. بنابراین وقتی بحث مداوای بیماری سرطان پیش می آید باید یک رویکرد جامع و همه جانبه نگر را در این زمینه در پیش گرفت.

داده های این تحقیق با بررسی اطلاعات مربوط به 8.6 میلیون بیمار مبتلا به سرطان بین سال های 1973 تا 2014 جمع آوری شده است. نکته جالب این تحقیق اینکه تا قبل از سال 2002 ابتلا به سرطان خطر خودکشی افراد را در مقایسه با افراد عادی دو برابر می کرد. اما از آن زمان به بعد این رقم چهار برابر شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول