اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تلاش آمریکا برای حفظ پایگاه نظامی دائمی در افغانستان

حفظ پایگاه نظامی دائمی آمریکا در افغانستان و تضمین برای عدم حمله از خاک افغاستان به متحدین غربی دو خواست اصلی آمریکا از طالبان است.

تلاش آمریکا برای حفظ پایگاه نظامی دائمی در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حفظ پایگاه نظامی دائمی آمریکا در افغانستان و تضمین برای عدم حمله از خاک افغاستان به متحدین غربی دو خواسته اصلی آمریکا از طالبان است. 

اکسپرس تریبون نوشت: آمریکا به طالبان در نشست امارات اعلام کرده است اگر توافق صلح صورت گیرد این کشور با کمک متحدین عرب خود امکانات مالی کافی برای بازسازی افغانستان پساصلح را فراهم خواهد کرد.

بنابر این گزارش،‌ هرچند طالبان بارها خواستار خروج کامل نظامیان آمریکا از افغانستان بوده،‌ اما توافق کرده‌است که در مورد حفظ چندین پایگاه مشخص نظامی در افغانستان مذاکره می‌کند.

یک مقام آگاه به این رسانه پاکستانی گفت: آمریکا به دنبال  حفظ پایگاه نظامی خود در افغانستان است و این موضوع در نشست امارات به طالبان ابلاغ شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: بیان این موضوع در نشست امارات باعث کندی مذاکرات بوده و سرعت پیشرفت گفت‌وگوهای صلح را به وجود آورده است.

این مقام آگاه تصریح کرد: آمریکا به طالبان اطمینان داده است که از این پایگاه نظامی در افغانستان استفاده نکرده و صرفا برای تضمین امنیت منطقه خواهد بود.

به گزارش فارس،‌ آمریکا بعد از 18 سال حضور و ادامه ناامنی در این کشور و بعد از سرکار آمدن ترامپ به دنبال مذاکره با طالبان بوده و تاکنون سه دور از این مذاکرات انجام شده است و قرار بود دور چهارم این مذاکرات در قطر انجام شود که طالبان اعلام کرد به دلیل اختلاف بر سر دستور کار این نشست را لغو کرده است.

این در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان چهارمین دور از سفرهای خود به منطقه را آغاز کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، قرار است زلمی خلیلزاد به کشورهای هند، چین، افغانستان و پاکستان سفر کرده و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول