اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بسته خبری تئاتر/24دی97

قدردانی معاون هنری وزیر ارشاد از گردهمایی اعتراضی هنرمندان تئاتر

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گردهمایی هنرمندان تئاتر برای بیان خواسته‌های صنفی خود قدردانی کرد. در این گردهمایی اعتراضی، بیانیه تندی علیه قوای سه‌گانه امضا شد.

قدردانی معاون هنری وزیر ارشاد از گردهمایی اعتراضی هنرمندان تئاتر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گردهمایی هنرمندان تئاتر برای بیان خواسته‌های صنفی قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: بیان مشخص خواسته‌ها و انتقادها ویژگی جامعه‌ای است که به گفت‌وگو و تعامل باور دارد و هنرمندان گرانقدر تئاتر در یک گردهمایی و در فضایی آرام و متناسب با اعتبار و جایگاه جامعه تئاتر، خواسته‌های صنفی و مسایل خود را بیان کردند که این حرکت صنفی شایسته احترام و قدردانی است. دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری حامی و همراه هنرمندان از جمله هنرمندان عزیز تئاتر هستند، هرچه در امکان و توان است برای پیگیری و تحقق خواسته‌های جامعه تئاتر در تعامل با نهادها انجام می‌شود و بی تردید در این مسیر همراهی هنرمندان و فعالان تئاتر مؤثر است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امید که این حرکت جمعی و وحدت جامعه تئاتر نقطه عطفی باشد تا همه با احترام به قانون راهی هموارتر را برای تئاتر کشور فراهم سازیم، تا به پشتوانه هنر و تئاتر جامعه‌ای زنده‌تر و آگاه‌تر داشته باشیم.

روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرد در بخش ۲۰:۳۰ پنجشنبه ۲۰ دی ماه گزارشی درباره یکی از تئاترها و بخشی از صحبت‌های بازیگر این تئاتر پخش شد و در پایان نیز بخش کوتاهی از مصاحبه خبرگزاری صدا و سیما با معاون هنری درباره مسایل کلی تئاتر مربوط به پنجم دی ماه، به این گزارش الصاق شده بود که ممکن است تصور شود معاون هنری درباره همان تئاتر و نقش نظر داده در حالی که ضمن احترام به بازیگر و عوامل این نمایش، معاون هنری درباره این نمایش و نقش اظهار نظر نکرده است.

*دبیر بخش پوستر، عکس و تیزر جشنواره تئاتر دانشگاهی منصوب شد

دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با صدور حکمی حامد هاشمی را به عنوان مدیر بخش پوستر، عکس و تیزر این دوره را منصوب کرد. در متن حکم امین مختاری به هاشمی آمده است:«نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر بخش پوستر، عکس و تیزر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید.

حامد هاشمی دانشجوی کارشناسی گرافیک دانشگاه تهران است. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان به همکاری با خانه طراحان انقلاب اسلامی، بانک ملت، گروه گرافیک جشنواره تئاتر فجر، جشنواره تئاتر دانشجویی و جشنواره تئاتر تجربه اشاره کرد. هاشمی همچنین طراح  موشن‌گرافیک‌های بیست و یکمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی و طراح پوستر و تیزر بیش از بیست اثر نمایشی بوده است.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸  برگزار خواهد شد.

*25 دی ماه؛ خرده جنایت‌های زناشوهری به اجرا می‌رسد

نمایش خرده جنایت های زناشوهری به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی سواک نظریان از 25 دی ماه اجرایش را در سالن استاد پرستویی، مؤسسه گندم آغاز می‌کند.

بازیگران این نمایش آنی رازومانیان و میلاد قنبری هستند.

کارگردان درباره این نمیاش نوشته است: به روی صحنه می‌آورم فریادهای امروز را که ناشی از زخم‌های دیروز است. ژیل و لیزا نماد زوج‌های امروزی است. با همان شک‌ها ،جدایی‌ها و خشم‌هایی که ریشه در گذشته دارند. گذشته‌ای که زخم‌های سطحی را در میان عشق ، لبخندها رخنه می‌کند و به عمق می‌رسد ، ریشه می‌دواند، جدایی می‌آورد و طلب فریاد می‌کند. ای دوست، زودتر از آنچه جدایی‌ها اتفاق بیافتند آگاه شویم و بمانیم در راه عشق...

*اعلام نتایج نخستین دوره «امکان» (Showcase) کانون تئاتر دانشگاهی

مدیر کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی ایران نتایج نخستین دوره «امکان» (Showcase) را اعلام کرد. تعداد آثار حاضر در نخستین دوره «امکان» (Showcase) که توسط گروه‌های دانشجویی از دانشکده‌های تئاتری تهران تولید شده‌اند ١٦ اثر بود.
بر این اساس نمایش «اهانت به تماشاگر» به کارگردانی امیر اخوان در عمارت نوفل لوشاتو اجرا می‌شود و نمایش‌های «اکوسیستم» به کارگردانی پویا یادگاری، «لچک» به کارگردانی امیر ابراهیم‌زاده و «سریس» به کارگردانی ساحل عمادی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌روند.
نمایش‌های «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» به کارگردانی آرزو خرم‌نیا و «محله‌ قدیمی» به کارگردانی اهورا جلالی نیز در سالن خانه نمایش اداره تئاتر میزبان علاقه‌مندان می‌شوند.
همچنین دو نمایش «لانچر» به کارگردانی پویا سعیدی و مسعود صرامی و «شیرخشک» به کارگردانی نوید معمارکرمانی برای روی صحنه رفتن توسط دو سالن تئاتر دولتی انتخاب شده‌اند که پس از توافقات نهایی به زودی در موردشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
برگزارکننده این رویداد، شورای کانون تئاتر دانشگاهی اداره ‌کل هنرهای نمایشی با همکاری خانه‌ی هنرمندان ایران و تماشاخانه‌ی ایرانشهر بود و از همه مدیران تئاترهای دولتی و خصوصی، تهیه‌کنندگان، مدیران تولید و هنرمندان تئاتر برای شرکت در آن دعوت به‌ عمل آورد.
نخستین دوره «امکان» با هدف عرضه آثار برتر تئاتر دانشگاهی از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آذر توسط کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار شد و در این برنامه برای نخستین بار دانشجویان، به عنوان تولید‌کننده آثار نمایشی، آثار خود را بی‌واسطه به دیگر صنوف تئاتری معرفی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول