اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

نگارستان ایران چشم‎انتظار تدبیر دولت 39 / نماینده علی‎آبادکتول در مجلس:

شاخص‎های گلستان مطلوب نیست/ چرا از آب دریا خزر برای استقرار صنایع در همین استان استفاده نشود؟

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه توجه جدی به استان گلستان صورت نگرفت، گفت: شاخص‎های گلستان شاخص مطلوبی نیست و ما در نقطه آخر قرار داریم.

شاخص‎های گلستان مطلوب نیست/ چرا از آب دریا خزر برای استقرار صنایع در همین استان استفاده نشود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اسدالله قره‎خانی امشب در شورای گفت‎وگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خواسته این جمع نشانه می‎دهد جهت‎گیری فعالیت اقتصادی و تولید ما چیست و سطح آن در چه حدی است.

وی با بیان اینکه جایگاهی که ما قرار داریم در شأن استان گلستان و مردم آن نیست، افزود: اگر در منطقه کویری و دوردست قرار داشتیم و از پتانسیل، امکانات و نیروی متخصص محروم بودیم شاید وجود چنین شرایطی عادی بود اما همه پتانسیل‎های توسعه در استان وجود دارد و برای چند کیلومتر راه‎آهن عریض چهار سال معطل هستیم.

*متأسفانه توجه جدی به استان گلستان صورت نگرفت/ به‎جای انتقال آب می‎توان صنایع را در همین استان مستقر کرد

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه توجه جدی به استان گلستان صورت نگرفت، اذعان کرد: انتظار ما از دولت تدبیر که تمام مردم ما با تمام توان ایستادند بیش از این بود.

قره‎خانی ادامه داد: از حضور رئیس جمهور به استان گلستان قدردانی می کنیم و این مهم را یک موقعیت طلایی می‎دانیم اما حقیقتی هم وجود دارد که نشان می‎دهد شاخص‎های گلستان شاخص مطلوبی نیست و ما در نقطه آخر قرار داریم و با این شاخصه‎ها نمی‌شود استان را بالا بُرد.

وی با بیان اینکه 200 کیلومتر زمین‎های لم‎یزرع در حاشیه شمالی داریم و دریای خزر در استان قرار دارد، بیان کرد: اگر قرار است استقرار صنایع در استانی دیگر قرار بگیرد و از آب خزر استفاده شود چرا در همین استان انجام نشود؟، در واقع به‎جای انتقال آب می‎توان صنایع را در همین استان مستقر کرد.

* زمانی با یک سیاست‎گذاری توسعه کشت پنبه متناسب با اقلیم استان 60 الی 70 کارخانه در استان گلستان راه‎اندازی شد

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان قبل از انقلاب در چندین استان خشکسالی و بیکاری رخ داد اما با یک سیاست‎گذاری توسعه کشت پنبه متناسب با اقلیم را در استان ترویج دادند و 60 الی 70 کارخانه راه‎اندازی کردند طوری‎که سرریز بیکاری چندین استان به گلستان آمد، در واقع امروز هم باید همین سیاست‎گذاری را انجام دهیم.

قره‎خانی با بیان اینکه در گذشته دغدغه داشتیم وقتی 60 هزار تن توتون، تنباکو و ... وارد می‎شود 20 درصد آن از کشاورز ایرانی خریداری شود، ابراز کرد: این وضعیت موجب می‎شد توتون مردم ماه‎ها باقی می‎ماند و مطالبات کشاورزان با وقفه پرداخت می‎شد اما امسال با اِعمال سیاست‎های جدید در زمین‎های کشاورزی مردم توتون‎ها را خریداری می‎کردند که این نتیجه سیاست و اقدام درست بود.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول