اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در دانشگاه ها براساس ظرفیت های موجود تأکید کرد.

تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس ، محمدرضا مردانی سرپرست دفتر انتصابات و مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، ایثارگران همچنان در راستای حفظ و کارآمدی نظام با قدرت در عرصه های جهاد علمی، سنگرهای اقتصادی و سازندگی تلاش می کنند.

 مردانی برتری علمی را یکی از مؤلفه های قدرت بر شمرد و خاطرنشان کرد: دانایی محوری، اساس موفقیت و پیشرفت کشورهاست که این امر پس از چهل سال تحریم و انحصار به لطف خدا و عنایات پروردگار شامل حال ملت ایران نیز شده و پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان کانون جبهه مقاومت در دنیا شناخته شده است.

وی به برکات انقلاب اسلامی در روند توسعه آموزش عالی و امکان ادامه تحصیل و پیشرفت در این عرصه اشاره کرد و افزود: امروز توسعه آموزش عالی نعمت و دستاورد بسیار مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است و با افزایش ظرفیت 20 برابری ایجاد شده، قابل مقایسه با پیش از پیروزی انقلاب نیست و از این بابت باید شکرگزار باشیم.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی یکی از چالش های آموزش عالی را توجه بیش از حد به دوره های نظری دانست و خاطرنشان کرد: نیاز جدی امروز آموزش عالی کشور ورود جدی به دوره های عملی است و این مطلب باید مورد ارزیابی و کارشناسی قرار گیرد و در حال حاضر چالش جدید اشتغال جوانان است.

وی با اشاره به شعار دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه مسأله محور گفت: این دانشگاه در اکثر نقاط کشور پایگاه های علمی موفقی ایجاد کرده و از این ظرفیت عظیم باید در راستای رفع نیازهای ملی، منطقه ای و محلی استفاده شود.

مدیر کل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل کارگروه های اندیشه ورز در دانشگاه ها براساس ظرفیت های موجود تأکید کرد و افزود: نباید تنها منتظر جهت گیری و برنامه ریزی دولت بمانیم، به عنوان نمونه واحد ورامین پیشوا که متشکل از اعضای هیأت علمی موفقی است، می تواند با برقراری تعامل سازنده با مسؤلان منطقه و تشکیل کارگروه های اندیشه ورزی، نیازها و مزایای نسبی منطقه را شناسایی و براساس مزیت های نسبی و شرایط حاکم، امکان مشارکت سازنده را بررسی کند.

وی ادامه داد: امروز در دنیا دانشگاه های نسل سوم که دانشگاه کارآفرین هستند، تبدیل به دانشگاه های نسل چهارم که مشارکت مستقیم با صنعت دارند، شدند و در این سازوکار سازمان های بزرگ صنعتی با اندیشمندان مشارکت کرده و در این رویکرد نیازهای صنعت تأمین شده و تولید و اقتصاد رشد می کند.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید دانشجویانی تربیت کنیم که بعد از فراغت از تحصیل به کار و اشتغال در حرفه ای مشخص بپردازند و هم اکنون رویکرد دانشگاه حرکت به این سمت است.

وی جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی درحوزه فرهنگ را تمرکز بر مؤلفه های انقلاب و تربیت دانشجو در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در حوزه علمی نیز کیفیت و ارتقاء از اولویت های اصلی است که روز به روز در حال پیش روی است و دانشگاه می تواند با رویکرد مهارت محوری و برگزاری دوره های کوتاه مدت مهارتی به کمک صنوف مختلف بیاید.

 مردانی با تأکید بر حاکم شدن مدیریت علمی بر پیکره دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با حضور عناصر برجسته ای همچون  ولایتی و  طهرانچی، بستر کار علمی فراهم شده و امیدوارم با مدنظر قراردادن نگاه تحولی، طرح های خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول