اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه:

۱۸ درصد مردم عراق برای درمان به ایران سفر می کنند

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با اشاره به اینکه سالانه ۶ میلیون زائر درمسیر ایران و عراق رفت و آمد می کنند، گفت: ۱۸ درصد عراقی ها برای درمان به ایران و به ویژه به پایتخت سفر می کنند.

 ۱۸ درصد مردم عراق برای درمان به ایران سفر می کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ، حسن دانایی فر در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: طی ۱۶ سال گذشته بیشترین مقصد صادرات ایران به کشور عراق بوده است که علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور میزان صادرات کاهش نداشته است.

وی افزود: علیرغم مشکلاتی که در عراق وجود دارد مسیری که در کشور پیش گرفتیم قابل قبول است و نتیجه مثبت به همراه داشته است چرا که نه تنها میزان صادرات کاهش نداشته بلکه با افزایش قابل توجهی همراه بوده است .

 وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ میلیون زائر درمسیر ایران و عراق رفت و آمد می کنند بیان داشت: ۱۸ درصد عراقی ها برای درمان به ایران  و به ویژه به پایتخت سفر می کنند.

دانایی فر با بیان اینکه در حوزه انرژی روابط ایران و عراق قابل‌توجه است، بیان داشت: بیش از ۱۳۰۰ مگاوات میزان صادرات برق ایران به کشور عراق است و  همچنین حجم گاز صادراتی به عراق ۲۳ میلیون مترمکعب است که از طریق  دو خط گاز نفت خانه بغداد و خرمشهر به بصره صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که سال جاری میزان صادرات انرژی به کشور عراق به ۳.۵ میلیارد دلار برسد که تاکنون بخش قابل‌توجهی از آن انجام شده و مابقی آن تا پایان سال باید محقق شود.
دانایی فر از سفر وزیر نفت به کشور عراق به‌منظور افزایش روابط نفتی ایران و عراق خبر داد و گفت: تا پیش از ماجرای داعش ۴.۴ میلیارد دلار پروژه  توسط بخش دولتی و خصوصی در کشور عراق داشتیم که تمام پروژه‌ها متوقف ماند و این در حالی است که پروژه‌ها تنها مختص به کشور ایران نبوده است.

 دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه تأکید کرد: برای پیگیری مطالبات باید به هنگام باشیم نه به‌روز و باید با پیگیری مطالبات، نگرانی‌ها را مرتفع کنیم.
دانایی فر ادامه داد: معامله از راه دور صورت می‌گیرد و رقبای داخلی و خارجی داریم و باید با در نظر گرفتن امنیت و لحاظ کردن شاخص‌ها و استانداردها، بازار را در اختیار بگیریم.

وی با بیان اینکه در استان باید ستادهای محلی ایجاد شود، گفت: استان مرکزی دارای جایگاه صنعتی و کشاورزی ویژه‌ای است و می‌طلبد ظرفیت صادرات خود را به کشور عراق تا پنج میلیارد دلار افزایش دهد.
دانایی فر اضافه کرد: در حال حاضر موافقت‌نامه همکاری راهبردی ایران و سوریه پاراف شده است که معاون اول ریاست جمهوری بدین منظور در بهمن‌ماه به سوریه سفر می‌کند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول