اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بنیاد مستضعفان اعلام شد

آغاز اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه این کمیسیون از اقدامات بنیاد مستضعفان در کشور حمایت می‌کند، گفت: اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان آغاز شده که متولی آن بنیاد مستضعفان بوده و با سرعت خوبی در حال توسعه است.

آغاز اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه‌ای با حضور ‌رئیس بنیاد مستضعفان و جمعی از مدیران ارشد بنیاد، در جریان فعالیت‌های این نهاد در حوزه محرومیت زدایی قرار گرفتند.

*رئیس بنیاد مستضعفان: بنیاد‌ یک‌هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است

در این نشست رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گزارشی از اقدامات بنیاد به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه کرد.

محمد سعیدی‌کیا‌ گفت: فعالیت‌های این بنیاد در راستای محرومیت‌زدایی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی می‌شود که در این راستا بنیاد مستضعفان یک‌هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است.

*رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: حمایت کمیسیون اقتصادی از اقدامات بنیاد مستضعفان‌

در ادامه جلسه محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست اعضای این کمیسیون با رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اجرای مدل اقتصاد مقاومتی از جنوب کرمان آغاز شده که متولی آن بنیاد مستضعفان بوده و با سرعت خوبی در حال توسعه است.

‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۸ منطقه جدید به لیست اجرای مدل اقتصاد مقاومتی اضافه شده است، افزود: این مناطق براساس شاخص‌هایی همانند محرومیت ها، شرایط اقلیمی و اولویت‌های حل محرومیت‌ها انتخاب می‌شوند که بنیاد مستضعفان روی آن کار می‌کند.

وی‌ تاکید کرد: بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی انجام داده و برای حل مشکلات مردم مناطق محروم همانند قلعه گنج و کرمان ظرفیت سازی کرده است، این ظرفیت سازی می‌تواند ادامه یابد و به یک مدل واقعی در حوزه کاری تبدیل شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت‌های بخش دولتی و قانون بودجه برای رفع مشکلات مناطق محروم استفاده کرد، تاکید کرد: می‌توان از ظرفیت‌های حوزه قوانین و مقررات همانند منابع ۱.۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی و تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ بودجه برای توسعه مناطق محروم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نشست مشترک بعدی کمیسیون اقتصادی و بنیاد مستضعفان برای جمع بندی اقدامات در هفته‌های آتی برگزار می‌شود، افزود: کمیسیون اقتصادی از اقدامات بنیاد مستضعفان در کشور حمایت می‌کند تا بتوان در چارچوب مدل اقتصاد مقاومتی با حمایت بنیاد، محرومیت‌ها را رفع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول