اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یک اندیشکده اروپایی:

اکثر عاملان حوادث تروریستی فرانسه شناخته شده و تحت رصد بوده‌اند

گزارش یک اندیشکده اروپایی نشان می‌دهد، در صورت برخورد کافی و پیشگیرانه با مظنونین حملات تروریستی در فرانسه، این حوادث رخ نمی‌دادند.

اکثر عاملان حوادث تروریستی فرانسه شناخته شده و تحت رصد بوده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تحقیقات یک اندیشکده نشان می‌دهد بیشتر عاملان ترورهای سال‌های اخیر فرانسه، پیش از انجام عملیات تروریستی توسط نیروهای امنیتی این کشور  شناخته شده و تحت نظر بوده‌اند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «یورونیوز» بر اساس گزارش جدید اندیشکده «گلوبال سکیوریتی»، اکثر حملات تروریستی در فرانسه توسط افراط‌گرایانی انجام شده که پلیس یا سرویس‌های اطلاعاتی آن ها را می‌شناخته‌اند. این اندیشکده که در شهر «براتیسلاوا» پایتخت اسلواکی واقع شده است، ۲۲ مورد حادثه تروریستی را در فرانسه از سال ۲۰۱۲ مورد بررسی قرار داد. بر اساس گزارش این شرکت، نزدیک به ۸۰ درصد افرادی که در این حملات دست داشته‌اند در لیست پایش ترور ثبت بوده‌اند و ۹۷ درصد از آنان تحت رصد مقامات بوده‌اند. 

احتمالا این آمار انتقاداتی طولانی مدت را در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی تقویت می‌کند که حاکی از کافی نبودن اقدامات مقامات در پیگیری و دستگیر کردن افرادی است که می‌توانند تهدید محسوب شوند. بر خلاف آمریکا، در فرانسه قانون حبس طولانی‌مدت افرادی که به تروریست‌ها حمایت مادی  و عینی ارائه می‌کنند اجرا نمی‌شود و حکم‌های حبس بسیار کوتاه‌تر هستند.

«الیویر گیتا» متخصص در امور ترور در لندن گقته است: «مشکل اصلی در این زمینه در سرتاسر اروپا، مسئله صدور حکم است که به‌شدت مسامحه‌آمیز بوده و به تروریست‌ها این اجازه را می‌دهد به‌خاطر خوش‌رفتاری، سریع‌تر آزاد شوند».

طبق این گزارش از میان ۷۸ نفر مظنون به انجام حملات، ۴۹ درصد دارای محکومیت مجرمانه قبلی بودند و از این میزان ۱۹ درصد سابقه مجرمیت مکرر دارند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول