اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیرکل پیشین حزب محافظه کار هم از برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت حمایت کرد

روزنامه گاردین گزارش داد، دبیرکل پیشین حرب محافظه کار بریتانیا که قبلا از مخالفان همه پرسی دوم برای خروج لندن از اتحادیه اروپا بود از برگزاری این همه پرسی حمایت کرد.

دبیرکل پیشین حزب محافظه کار هم از برگزاری همه‌پرسی دوم برگزیت حمایت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه گاردین، «کریس پتن» دبیرکل پیشین حزب محافظه‌کار بریتانیا، حمایت خود را از برگزاری همه‌پرسی دوم در زمینه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا اعلام کرد و قرار است به زودی موضع رسمی خود را در این زمینه اعلام کند. 

«گاردین» در این زمینه نوشت؛ آخرین فرماندار بریتانیا در هنگ‌کنگ در بیانیه خود اعلام می‌کند که یک همه‌پرسی جدید می‌تواند بهترین و تنها راه برای جلوگیری از «خود‌ آزاری ملی» در پی بروز بحران‌های رو به رشد ناشی از همه پرسی برگزیت باشد.

کریس پتن جدیدترین فرد سرشناس از اعضای مرتبط با حزب محافظه‌کار است که از کمپین رای مردم برای برگزاری همه پرسی دوم درباره برگزیت حمایت می‌کند.

این درحالیست که پتن پیش از این، برگزاری چنین همه‌پرسی‌هایی را «به‌طور بنیادین غیردموکراتیک» دانسته و با آن‌ها مخالفت کرده بود.

این روزنامه انگلیسی می‌گوید که کریس پتن روز دوشنبه اعلام خواهد کرد، نسبت به زمانی که تصمیم تاریخی «جیمز کامرون» نخست وزیر پیشین بریتانیا برای برگزاری همه پرسی در خصوص خروج از اتحادیه اروپا در سال 2016 گرفته شد، نظرش تغییر کرده است. 

مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال ۲۰۱۷ شروع شد و اواخر ماه مارس ۲۰۱۹ لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

با این حال فرایند مذاکرات میان لندن و اتحادیه اروپا برای توافق برگزیت و سخت گیری‌های اتحادیه اروپا شرایط را برای دولت انگلیس بسیار دشوار ساخته است و چالشها و بحرانهای متعددی را پیش روی این کشور باقی گذاشته است. این مسائل باعث افزایش فشارها برای برگزاری یک همه پرسی دیگر در این زمینه شده است. اقدامی که تا کنون با مخالفت دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس مواجه شده است.

پتن در خصوص همه‌پرسی گفته: «شاید بتوانیم این بحث تفرقه‌انگیز و بی خاصیت را تنها با انجام یک همه پرسی دیگر خاتمه دهیم. این کار بهترین و تنها راه برای بریتانیا جهت اجتناب از یک عمل خود‌ آزاری است که آرزوهای بسیاری -نه فقط شهروندان جوان این کشور- را نابود می‌کند».

در آستانه به رای گذاشته شدن توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا، ترزا می در خصوص عواقب رد آن به نمایندگان پارلمان هشدار داده است. این در حالی است که حتی هم‌حزبی‌های او نظر مثبتی به این توافق ندارند.

نمایندگان پارلمان انگلیس قرار است روز 14 ژانویه 2019 درباره توافق برگزیت رای گیری کنند. هرچند برخی منابع از احتمال به تعویق افتادن ان نیز خبر داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول