اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد

توسعه توریسم درمانی در گرو بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: گسترش توریسم درمانی و گردشگری سلامت علاوه بر بیمارستان‌‌های مجهز و پزشکان مجرب به فرهنگ پذیرش توریست نیز نیاز دارد.

توسعه توریسم درمانی در گرو بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب شیویاری در رابطه با وضعیت توریسم درمانی در کشور اظهار داشت: توریسم درمانی یا به عبارت دیگر گردشگری پزشکی سفری است که با هدف درمان در کشور مقصد انجام می‌شود و یکی از نیازهای جوامع امروزی است و همه افراد می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

توسعه توریسم درمانی در گرو بهبود زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برای توسعه و گسترش توریسم درمانی و خدمات گردشگری سلامت زیرساخت‌های مناسبی از لحاظ اجتماعی و فرهنگی نداریم ما علاوه بر بیمارستان‌‌های مجهز و پزشکان مجرب به فرهنگ پذیرش توریست نیز نیاز داریم. فردی که برای درمان و دریافت خدمات پزشکی وارد کشور می‌شود با افراد مختلفی معاشرت خواهدکرد از این رو باید همه افراد جامعه فرهنگ و نحوه درست برخورد با توریسم را آموزش ببینند.  

توریسم درمانی باید همانند یک صنعت مهم برای کشور شناخته شود

وی با بیان اینکه توریسم درمانی باید همانند یک صنعت و منبع درآمد برای کشور شناخته شود تصریح کرد: برای تقویت توریسم درمانی باید زیرساخت‌های فرهنگی کشور را تقویت کنیم، چرا که برخوردهای ناصحیح توریسم درمانی و گردشگری سلامت را نابود می‌کند. 

عدم توجه به توسعه گردشگری سلامت ظرفیت‌های کشور را هدر می‌دهد

 شیویاری تصریح کرد: در گذشته بسیاری از مردم کشور آذربایجان برای درمان به بیماستان‌های تبریز مراجعه و خدمات بسیار خوبی نیز دریافت می‌کردند. اما به مرور زمان کشورهای دیگری که در زمینه توریسم درمانی و گردشگری سلامت فعالیت می‌کردند، در داخل کشور آذربایجان بیمارستان‌های مجهز با کادر مجربی احداث کردند، بنابر این ورود مردم از آذربایجان به ایران بسیار کاهش پیدا کرد. متاسفانه عدم توجه به توسعه گردشگری سلامت بسیاری از ظرفیت های کشور را هدر خواهد دارد. 

گردشگری سلامت یکی از ضرورت‌های دنیا کنونی است

شیویاری اظهار کرد: به عقیده بنده ضرورت تقویت گردشگری سلامت در ایران احساس شده و  فعالیت‌های آن در تبریز، اصفهان، شیراز و تهران به صورت جزیره ای آغاز شده است و ضعف های بسیاری در آن وجود دارد. توریسم درمانی و گردشگری سلامت یکی از ضرورت‌های دنیا کنونی است و توسعه آن باید در برنامه های وزارت بهداشت و درمان کشور لحاظ شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای در پایان با اشاره به تاثیر توریسم درمانی بر توسعه شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور گفت: بی تردید افزایش ورود توریست به کشور شاخص‌های  بهداشتی و درمانی را توسعه می‌بخشد، از طرفی احداث بیمارستان‌های مجهز مورد استفاده همه مردم قرار خواهد گرفت. این موضوع باعث می‌شود استاندارهای  بهداشتی و درمانی کشور به مرور زمان ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول