اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار با فرستاده سازمان ملل؛

رهبر «انصار الله» یمن بر لزوم اجرای توافق استکهلم تأکید کرد

سخنگوی جنبش «انصار الله» با اشاره به دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با رهبر این جنبش، تأکید کرد که در این دیدار مسائل مربوط به گفت‌وگوهای استکهلم بررسی شده است.

رهبر «انصار الله» یمن بر لزوم اجرای توافق استکهلم تأکید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده ملی یمن و سخنگوی جنبش «انصار الله» از دیدار «مارتین گریفتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصار الله خبر داد.

عبدالسلام تأکید کرد که در جریان این دیدار، الحوثی به موانع و نقض مذاکرات صلح یمن در «استکهلم» سوئد، توسط طرف‌های وابسته به ائتلاف عربستان سعودی اشاره کرده است.

شبکه خبری المیادین به نقل از عبدالسلام گزارش داد که رهبر جنبش انصار الله بر اهمیت تسریع اجرای این معاهده و آغاز اجرای اقدامات متعلق به آتش‌بس در «تعز» تأکید کرده است.

سخنگوی انصار الله در ادامه اعلام کرد که الحوثی همچنین به فرستاده سازمان ملل گفته است که باید فرودگاه بین‌المللی صنعاء بازگشایی شود.

رهبر انصار الله در این دیدار به گریفیتس گفته است که باید اسرا بر اساس آنچه در معاهده استکهلم آمده است، آزاد شوند.

عبدالسلام در پایان خاطر نشان کرد که طرفین در این دیدار مقدمات دور بعدی مذاکرات را بررسی کردند، به نحوی که به یک گفت‌وگوی سیاسی موفق منجر شود.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل 22 آذر ماه گذشته از توافق بر سر بندر «الحدیده» و رسیدن کمک‌ها به شهر «تعز» و کاهش درگیری‌ها در این شهر خبر داد.

او گفت که طرفین حاضر در گفت‌وگوهای صلح یمن در استکهلم سوئد، بر سر آتش‌بس در استان الحدیده و شهر تعز و رسیدن کمک‌ها به این شهر توافق کرده‌اند.

گفت‌و‌گوهای صلح یمن از اواسط آذرماه در استکهلم سوئد میان دو هیأت صنعاء و ریاض آغاز شد و چهارمین دور گفت‌و‌گوهایی بود که صورت می‌گرفت. در سه دوره پیشین طرفین موفق نشده بودند به هیچ دستاوردی برسند. 

عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین 1394 به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد اما پس از گذشت چهار سال و بر جای گذاشتن 50 هزار کشته و میلیون‌ها آواره و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچ یک از اهداف خود نائل نیامده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول