اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ورود ربات‌های تحویل غذا در دانشگاه کالیفرنیا+ فیلم

ربات‌های تحویل دهنده خودران برای تحویل غذا به دانشجویان، کار خودر را در یکی از دانشگاه‌های کالیفرنیا آغاز کرده است.

ورود ربات‌های تحویل غذا در دانشگاه کالیفرنیا+ فیلم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا ربات تحویل‌دهنده خودرانی به نام «اسنک‌بات» کار خود را در دانشگاه «پاسیفیک استاکتون، کالیفرنیا» شروع کرده است.

براساس گزارش «نیواطلس»، این ربات از طریق یک برنامه گوشی تلفن همراه قابل دسترسی است و قادر است تا انواع غذاهای سرد، نوشیدنی و ... را در صورت نیاز به دانشجویان تحویل دهد.

ربات‌های تحویل‌دهنده جدید نیستند، درواقع سال‌ها برنامه‌ آزمایشی آنها به دلیل کشمکش‌های شهرداری با قوانین و مقرراتی برای حضور ربات‌ها در کنار عابران پیاده در خیابان‌ها، انجام نشده  بود، به همین دلیل فضای بزرگ دانشگاه‌ها مناسب‌ترین محل برای آزمایش این ربات‌ها بود.

درواقع این ربات به گونه‌ای طراحی شده که برای دانشجویانی که در حال مطالعه هستند و زمانی برای رفتن به کافی‌شاپ ندارند، مواد غذایی تهیه کند.

این ربات از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر از طریق یک برنامه گوشی تلفن به دانشجویان اطلاع می‌دهد و اقلام دستورداده شده را در 50 مکان طراحی شده در فضای باز 72 هکتاری دانشگاه تحویل می‌دهد.

طبق این گزارش، هر ربات شارژ کافی برای پوشش 32 کیلومتر را دارد. علاوه بر این دارای دوربین‌ها و چراغ‌هایی هستند تا در شب و روزهای بارانی بتوانند به راحتی حرکت کنند. همچنین چرخ‌های این ربات‌ها به آنها اجازه می‌دهد تا از کناره‌های خیابان‌هاو شیب‌های سخت عبور کنند.

گفتنی است این ربات توسط شرکت‌ فرعی «Hello Goodness» و «Robby Technologies » ارائه شده است.

در این فیلم بخشی از نحوه کار این ربات را مشاهده کنید. 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول