اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فارس از جلسه تنظیم بازار مازندران گزارش می‌دهد

از غیرواقعی نبودن قیمت‌ها تا توزیع مرغ 10 هزار تومانی/قیمت پروازی مرغ در بازار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و آنچه که مدنظر است برخورد با گران‌فروشی و متخلفان است.

از غیرواقعی نبودن قیمت‌ها تا توزیع مرغ 10 هزار تومانی/قیمت پروازی مرغ در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی گلچوب صبح امروز در جلسه تنظیم بازار که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد از بسته تنظیم بازار شب عید ویژه استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: برای این کار کمیته‌ای با مسؤولیت سازمان صمت و مشارکت دستگاه های مرتبط شامل جهاد کشاورزی، تعزیرات، غله  و پشتیبانی امور دام تشکیل شود.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی یکی از شعارهای محوری استاندار مازندران است و در این راستا باید آنچه را که در حوزه تنظیم بازار اتفاق می‌افتد مردم احساس کنند، ادامه داد: از سوی دستگاه‌های مربوطه آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی در بازار بررسی و کنترل شود.

* قیمت مرغ پذیرفتنی نیست

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه قیمت‌های اعلام‌شده توسط مسؤولان، واقعی و بر اساس واقعیت بازار باشد، گفت: در گزارش های ارسالی نباید تفاوت قیمت وجود نداشته باشد چراکه مبنای قیمت آن چیزی است که مردم در بازار احساس می‌کنند.

این مسؤول با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی باید برخوردهای جدی‌تری نسبت به تخلفات در بازار داشته باشد، بیان کرد: گرانی با گران‌فروشی متفاوت است و آنچه که مدنظر است برخورد با گران‌فروشی و متخلفان است.

گلچوب بیان کرد: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قیمت مرغ گرم هستیم واین‌گونه افزایش قیمت پذیرفتنی نیست و این موضوع یک‌ماه اخیر در دستور کار ستاد تنظیم بازار کشور قرار گرفت و علی‌رغم اینکه قیمت نهاده‌ها تغییر نیافت اما قیمت مرغ در سه مرحله تغییر پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که شاهد کاهش قیمت مرغ بودیم مرغداران خواهان این بودند قیمت نهاده‌ها کاهش پیدا کند و در اختیار آنان قرار گیرد و هزینه‌های مرغداران پرداخت شود و اکنون انتظار داریم این موضوع برعکس شود و اتحادیه‌ها و مرغداران به کمک بازار بیایند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار کرد: سهم مازندران از محل ذخیره استراتژیک تنظیم بازار افزایش یابد و ذخایر تنظیم بازار و استراتژیک تقویت شود تا مردم در ایام پایانی سال دچار مشکل نشوند.

* ۵۰ درصد مرغ مازندران مازاد است

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران در این زمینه ادامه داد: در مازندران تولید ما مازاد بر نیاز است به گونه‌ای که ۵۰ درصد تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است و اگر کمبودی را در کشور شاهد هستیم باید مجموعه کشور را مورد رصد قرار دهیم.

مصطفی ابراهیمی با بیان اینکه سه ماه نخست امسال میزان تولید جوجه‌ریزی ۱۴ درصد بیشتر از سه ماه مدت مشابه سال گذشته بود، گفت: برای کنترل قیمت‌ها، هفت هزار تن مرغ مازاد را خریداری و ذخیره‌سازی کردیم.

وی اضافه کرد: سه ماه دوم امسال به‌دلیل اعتصاب کامیون‌داران که در حمل و نقل نهاده‌ها اتفاق افتاد سبب شد تولید گوشت سفید و جوجه‌‌ریزی کاهش ۱۶.۷ درصدی پیدا کند و کمبود جوجه‌ریزی سبب کمبود تولید شد اما با وجود این همه کمبود بازهم ۵۰ درصد مازاد نیاز استان را داریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی مازندران گفت: مهرماه امسال کمترین میزان جوجه‌ریزی را در واحدهای تولیدی شاهد بودیم.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکنون یک‌هزار و ۵۸۵ تن مرغ منجمد وارد بازار شد تا بازار تنظیم شود، افزود: ۷۵ هزار تن نهاده با قیمت دولتی در استان توزیع شد تا قیمت مرغ تولیدی کاهش یابد اما این امر حاصل نشد.

* آغاز توزیع گوشت سفید ۱۰ هزار تومانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با اشاره به اینکه تشکل‌ها، تولیدکنندگان و واردکنندگان نهایت همکاری را داشته باشند تا به مردم سختی و فشار مضاعف وارد نشود، گفت: انتظار مردم این است با توجه به ینکه مازندران قطب تولید طیور در کشور است قیمت مرغ در استان کمتر از سایر استان‌ها باشد و تسهیلات خاصی برای مازندران درنظر گرفته شود و قیمت مناسب‌تر باشد.

عزیراله شهیدی‌فر با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی و تعزیراتی با جدیت بیشتری نسبت به مقابله با گران‌فروشی اقدام کنند، ادامه داد: تولیدکنندگان به صورت توافقی به نفع مردم و بازار تلاش کنند تا شرایط عادی به جامعه برگردد و اوضاع آرام شود.

وی بیان کرد: ۲۰ درصد تولید گوشت مرغ استان توسط تولیدکنندگان به ستاد تنظیم بازار برای  کنترل بازار اختصاص یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تا ۴۸ ساعت آینده با هماهنگی فرمانداران و با نصب بنر، مراکز عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب تعیین و با هماهنگی جهاد کشاورزی و سازمان صمت به پشتیبانی امور دام معرفی شوند.

این مسؤول قیمت مرغ گرم را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از صبح روز دوشنبه ۱۷ دی ماه توزیع گوشت سفید در استان آغاز شود.

شهیدی‌فر تصریح کرد: نهادهای نظارتی نسبت به نظارت محسوس و غیرمحسوس اقدام کنند تا بازار به سمت تعادل پیش رود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول