اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری سوژه مردم: آخرین وضعیت آزادراه تبریز-سهند

فارس من| بهره برداری از آزادراه تبریز-سهند تا شهریور ۹۸

استاندار آذربایجان‌شرقی از بهره‌برداری کامل پروژه آزاد راه تبریز به سهند تا شهریور سال آینده خبر داد.

فارس من| بهره برداری از آزادراه تبریز-سهند تا شهریور ۹۸

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند.

 موضوعی با عنوان بزرگراه تبریز شهر جدید سهند تکمیل نشده است مطرح کرده‌اند.

بزرگراه تبریز به شهر جدید سهند حدود 14 سال پیش کلنگ زنی شده اما هنوز خبری از اتمام پروژه نیست و هر سال وعده های مسئولان محترم را می شنویم که هر موقع اومدند گفتند تا یکسال دیگر به بهره برداری می رسد اما زهی خیال باطل ...

آزادراه تبریز به سهند تا شهریور ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طول پروژه آزادراه تبریز به سهند ۲۰ کیلومتر است که به طور متوسط بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه آزادراه تبریز به سهند یک پروژه مشارکتی به صورت ۴۰ و ۶۰ درصد اجرا می‌شود، گفت: از طرف دولت و وزارت راه و شهرسازی مساعدت‌های لازم برای اتمام پروژه شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: البته مشارکت شرکت سازنده نیز منجر شده تا پیشرفت کار زیاد باشد.

وی با اشاره به اینکه ۸ پل در مسیر پروژه آزادراه تبریز به سهند پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: همه این پل‌ها بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و امیدواریم این پروژه در شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ تامین منابع مالی و همکاری‌های فی مابین وجود ندارد و به لطف خداوند در شش ماهه اول سال جاری این پروژه افتتاح خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، سهند یکی از شهرهای جدید استان آذربایجان‌شرقی است که سال 87 و با هدف انتقال بخشی از جمعیت و سرریز شهر تبریز احداث شد. این شهر در 20 کیلومتری جنوب غربی تبریز و بر سر راه آذرشهر واقع شده است.

مسؤولان استانی از همان ماه‌های اولیه مکان‌یابی شهر سهند، ایجاد راه دسترسی کوتاه‌تر بین این شهر و تبریز را در دستور کار خود قرار دادند اما این مسئله زمانی با جدیت دنبال شد که در جریان سفر سوم هیأت دولت به استان احداث بزرگراه تبریز ـ سهند به تصویب رسید و با توجه به نیاز مبرم به این مسیر بلافاصله پس از اتمام مراحل مطالعاتی کارهای اجرایی آن آغاز شد.

با احداث این آزاد راه مسیری که شهروندان فاصله بین تبریز ـ سهند را در شرایط عادی در حدود نیم ساعت تا سه ربع ساعت طی می‌کنند به حدود 10 دقیقه تقلیل خواهد یافت. ضمن اینکه با انتقال بخشی از تردد به این مسیر از ترافیک مسیر تبریز ـ ‌آذرشهر نیز کاسته خواهد شد.

آزاد راه تبریز ـ سهند با 22 کیلومتر در دو قطعه و به صورت چهار بانده در حال اجراست که ساخت قطعه اول آن به طول هفت کیلومتر از سمت شهر جدید سهند از‌ سال 89 و قطعه دوم آن با 15 کیلومتر طول از سمت تبریز در سال 90 آغاز شده است.

پروژه‌ای که گفته می‌شود با بهره‌برداری از آن ساکنان سهند در کمتر از 10 دقیقه به تبریز خواهند رسید و با توجه به عدم وجود مراکز بهداشتی ـ درمانی، آموزشی، رفاهی ـ تفریحی و ... در این شهر، ساکنان آن خواهند توانست به این امکانات اولیه دسترسی داشته باشند اما متاسفانه تاکنون وعده و وعیدهای مسوولان در این رابطه به تحقق نرسیده است.

شهر جدید سهند یکی از شهرهای جدید اطراف کلان‌شهر تبریز است که هم‌اکنون پذیرای ده‌ها هزار متقاضی مسکن مهر است و احداث آزاد راه تبریز ـ سهند باعث می‌شود ساکنان شهر جدید سهند برای رسیدن به تبریز مسیر 45 دقیقه‌ای را مدت 10 دقیقه طی کنند و هم از بار سنگین ترافیکی تبریز ـ آذرشهر کاسته شود.

این پروژه یکی از طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مهم استان است که بیش از ۱۳ سال از آغاز احداث آن سپری می‌شود و مردم منطقه منتظر تحقق این رؤیا هستند ولی هنوز خبری از تحقق آن نیست  و در آستانه انتخابات‌ها بیشتر یاد مسوولان می‌افتد.

طولانی شدن این پروژه در بیش از یک دهه گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در حوزه حمل‌ونقل تبدیل‌شده است.

البته باید به تأثیر این آزادراه در کاهش بار ترافیکی اتوبان تبریز- آذرشهر نیز اشاره کرد که بدون شک با احداث این آزادراه شاهد روان شدن ترافیک در اتوبان حادثه‌خیز تبریز به آذرشهر خواهیم بود.

گزارش فارس حاکی است، یکی از مصوبات دولت یازدهم در سفر استانی به آذربایجان‌شرقی، تصویب اعتبار، ساخت و تکمیل آزاد‌ راه تبریز ـ سهند بود. 

اسماعیل جبارزاده استاندار اسبق آذربایجان‌شرقی در سال 94 در جمع فرمانداران با اشاره به مصوبات سفر استانی دولت درباره این پروژه گفت: آزاد راه تبریز ـ سهند تا پایان سال 95 افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی نیز در نشست خبری خود در سفر به تبریز بر همین موضوع تاکید کرده و از اتمام این پروژه تا پایان سال 95 خبر داده بود.

آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی اردیبهشت سال 93 طی بازدید از شهر جدید سهند، از تکمیل آزاد راه سهند ـ تبریز با مشارکت این شهر ظرف مدت یک‌ سال خبرداده بود.

با توجه به وعده آخوندی، اردیبهشت سال 94 و در جریان سفر استانی دولت به آذربایجان‌شرقی، باید شاهد قیچی خوردن روبان افتتاح این پروژه می‌بودیم اما عملاً نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه وعده اتمام این پروژه به پایان سال 95 موکول شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول